۶۰۵ پایگاه تابستانه هرمزگان در شبکه شاد راه اندازی شد 

بندرعباس- ایرنا- معاون پرورشی وپیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش وپرورش هرمزگان گفت: امسال ۶۰۵ پایگاه تابستانه اوقات فراغت دانش آموزی این استان دربستر شبکه شاد راه اندازی شده است.

احمد مهرانی  روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها پیش بینی کرد: بیش از ۱۱هزار و ۵۵۰ دانش آموزدر طرح تابستانه مشارکت کنند.
وی بیان داشت: باتوجه به شیوع گسترده ویروس کرونا درهرمزگان که بسیاری از شهرها را در وضعیت قرمز قرارداده، جهت حفظ سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان تمامی فعالیت‌های اوقات فراغت درتابستان امسال به صورت مجازی و در بستر شبکه ملی شاد برگزارمی‌شود.
معاون پرورشی آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: دراین پایگاه تابستانه برای اوقات فراغت دانش آموزان مهارت‌های پنجگانه ارتباطی معرفتی، مهارت‌های حرفه ای، فرهنگی هنری، اقتصادی و اشتغال‌زایی و مهارت‌های ورزشی و سلامت درنظرگرفته شده است.
وی بیان داشت: به منظور بهره مندی بیشتر دانش آموزان از محتوای آموزشی یکسان و با کیفیت مناسب کانال ثابتی تحت عنوان «استخرمحتوا» در شبکه ملی شاد با همیاری مربیان کارآزموده استان هرمزگان در رشته‌های گوناگون راه اندازی شده است.
مهرانی گفت: این محتوای آموزشی بستری را فراهم می‌کند تا دانش آموزان از این طریق علاوه بر تامین مفاد آموزشی وتربیتی با کمترین هزینه به منبعی غنی از منابع مفید آموزشی و تربیتی دستیابی داشته باشند.
وی اظهارداشت: با ابلاغ دستورالعمل اوقات فراغت به تمامی مناطق و نواحی استان هرمزگان عضوگیری پایگاه های تابستانه درحال انجام است و از نیمه تیرماه جاری کلاس‌ها به صورت رسمی آغاز شده و تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت.
این مسوول درپایان با تاکید مجدد بر برگزار نشدن کلاس‌های اوقات فراغت حضوری در هرمزگان یادآورشد: ستاد استانی طرح اوقات فراغت به صورت مستمر فعالیت پایگاه‌های سراسر استان را رصد می‌کند تا ضمن حفظ سلامت آینده سازان ایران اسلامی تابستانی خاطره انگیز برای این قشر رقم خورد.
طبق اعلام وزارت آموزش وپرورش، ۳۰ هزار پایگاه اوقات فراغت کشور در شبکه شاد ایجاد شده که از این بستر بهترین آموزش‌های مربیان در دسترس همه دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha