تشکیل شورای کاربست مطالعات ملی و بین‌المللی در آموزش‌وپرورش استثنایی

تهران- ایرنا- رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: شورای کاربست مطالعات ملی و بین‌المللی با حضور صاحبنظران دانشگاهی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شده و کارگروه کارشناسی می‌تواند نظرات و ایده‌ها را کارشناسی کند و در اختیار شورا قرار دهد.

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش، سید جواد حسینی در  اولین نشست کارگروه کارشناسی رصد و کاربست مطالعات بین المللی با بیان اینکه کارگروه کارشناسی رصد و کاربست مطالعات ملی و بین المللی با هدف کم کردن فاصله بین دانش درون سازمانی و دانش صاحبنظران برون سازمانی تشکیل شده است، اظهار داشت: شورای کاربست مطالعات ملی و بین المللی با حضور صاحبنظران دانشگاهی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شده است و این کارگروه کارشناسی می تواند نظرات و ایده ها را کارشناسی و در اختیار شورا قرار دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از آسیب های سازمانی شکاف بین تئوری و عمل در سازمان ها است اظهار داشت: کم کردن این فاصله موجب غنای علمی سازمان و حرکت به سمت سازمان تجدید حیات شونده خواهد شد.

حسینی افزود: نبود ارتباط نظام مند با صاحب نظران دانشگاهی و برون سازمانی و درگیر بودن صاحب نظران در تئوری صرف و  مسأله محور نبودن دانش آنان از جمله آسیب هایی است که به  شکاف بین تئوری و عمل در سازمان ها منجر شده است.

وی گفت: معمولا صاحب نظران دانشگاهی آرمانی و ایده آلی می اندیشند و مدیران سازمان ها هم کمتر از نظریات و ایده های آنان استفاده می کنند. سازمان های پیش رونده، سازمان هایی هستند که این فاصله را کم کنند.

حسینی رصد تحولات محیطی، پیشرفت ها و ظرفیت های جدید ملی و بین المللی در حوزه استثنایی را دیگر اهداف تشکیل کارگروه دانست و افزود: شناسایی و معرفی ایده ها و طرح های نوآورانه مرتبط با ماموریت های سازمان، امکان سنجی تعمیم و پیاده سازی طرح ها و ایده های شناسایی شده در فعالیت های سازمان و داده کاوی و تحلیل آمار و اطلاعات قابل دسترس و نتایج مطالعات علمی و پژوهشی در حوزه استثنایی از دیگر اهداف تشکیل کارگروه کارشناسی رصد و کاربست مطالعات ملی و بین المللی است.

وی افزود: تشکیل بانک اطلاعاتی از طرح ها و پژوهشگران و صاحب نظران حوزه استثنایی، آسیب شناسی، نقد و بررسی سیاست ها، برنامه ها و چالش های پیش روی سازمان و ارائه راهکارهای لازم، پیشنهاد اصلاح و بهسازی فرایندها و سیاست های سازمان، پیشنهاد انجام مطالعات و اولویت های پژوهشی جدید در سازمان و شناسایی گروه هایی از دانش آموزان که می‌تواند تحت پوشش سازمان قرار گیرند، از دیگر اهداف تشکیل این کارگروه است

معاون وزیر آموزش و پرورش خواستار ارتباط مستمر و نظام مند با پژوهشکده تعلیم و تربیت آموزش و پرورش استثنایی شد و اظهار داشت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی سازمانی تخصصی و متشکل از افراد متخصص در حوزه های مرتبط است و این کارگروه می تواند از ظرفیت فکری این متخصصان به خوبی استفاده کند.

حسینی در پایان خواستار تشکیل پایگاه به روز داده های سازمانی برای بهرمندی همه ذینفعان سازمان شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha