بیش از ۹۰ درصد سنندجی‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

سنندج - ایرنا - جانشین رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان سنندج گفت: طی بازرسی‌ها و تحقیقات انجام گرفته در روزهای گذشته مشخص شد بیش از ۹۰ درصد مردم و اصناف سنندج دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

منصور مولانایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم به خوبی خطر شیوع کرونا را جدی گرفته‌اند و اکنون بسیاری از آنان بیرون از منزل از ماسک استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی هم هنوز نسبت به جدی بودن خطر کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه هستند، افزود: در بازدیدهای ۲ روز گذشته از ادارات و بانک‌ها هم مورد تخلفی مشاهده نشد و اغلب اربابان رجوع نیز این نکات را رعایت می‌کنند.

جانشین رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان سنندج با بیان اینکه ازدحام مردم در اماکن و معابر عمومی نیز کمتر شده است، یادآور شد: کارمندان موظف هستند با ماسک به محل کار بروند و ارائه خدمت به ارباب رجوعی که ماسک ندارند، ممنوع است.

مولانایی اضافه کرد: روزانه به صورت سه شیفت اکیپی از فرمانداری، مرکز بهداشت، اتاق اصناف، صنعت، معدن و تجارت، اماکن نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی از بازار و اصناف بازرسی و با متخلفان برخورد می‌کنند.

وی اظهار داشت: مردم می‌توانند تخلفات صورت گرفته و بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی را به فرمانداری یا شماره تلفن ۳۳۲۳۲۱۰۸ یا  مرکز بهداشت اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

جانشین رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان سنندج به برگزاری مراسم عروسی طی چند روز گذشته در یکی از روستاهای اطراف سنندج اشاره کرد و گفت: برگزار کننده این مراسم به مراجع قضایی معرفی شده تا برخورد قانونی با وی صورت گیرد.

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۶ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۶۸ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۴۳ هزار و ۵۱ نفر رسید. 

شهرستان سنندج با بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای چهار بخش مرکزی، سیروان، کلاترزان و حسین‌آباد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha