۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۷:۱۰
کد خبرنگار: 3047
کد خبر: 83847916
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیران برای جذب حداکثری تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا تلاش کنند

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: ۴۸۸ میلیارد تومان تسهیلات برای بنگاه‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا به این استان ابلاغ شده که تمام مدیران مربوطه باید برای جذب و پرداخت این تسهیلات به صورت عملیاتی تلاش کنند.

فتح‌الله حقیقی شامگاه سه‌شنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان زنجان با بیان اینکه مهلت جذب این تسهیلات تا پایان تیرماه سال جاری است، اظهار داشت: پیگیری تسهیلات اصناف و بنگاه‌های اقنصادی آسیب‌دیده این ارزش را دارد که شخص مدیران، پیگیری جذب آن باشند و این حداقل انتظار از مدیران است.

وی خاطرنشان کرد: اعتباری که بابت تسهیلات صنوف و بنگاه‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا به استان ابلاغ شده، نشان می‌دهد که صنوف زنجان نسبت به کشور تا کنون کمترین آسیب را از شیوع این بیماری دیده‌اند.

حقیقی افزود: این امر، نشان از تلاش و همت مدیران دارد اما متاسفانه عملکرد استان از لحاظ جذب و پرداخت تسهیلات، مطلوب نیست زیرا تا کنون هشت درصد از مجموع اعتبارات جذب شده و فقط یک‌دهم درصد آن پرداخت شده است.

استاندار زنجان با اشاره به شناسایی بیش از ۱۳ هزار نفر متقاضی واجد شرایط دریافت تسهیلات، گفت: معاونت اقتصادی استانداری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها باید در اسرع وقت، سهم هر دستگاه از تسهیلات مذکور به میزان شمار افراد ثبت‌نامی را تعیین و اعلام کنند تا مدیران مربوطه به صورت عملیاتی نسبت به جذب آن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌ها نیز اطلاع‌رسانی لازم به ذینفعان نسبت به دریافت تمام این منابع را داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز گفت: در مرحله اول ثبت‌نام متقاضیان، ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر شناسایی شده که برای ۲ هزار و ۴۲۷ نفر تشکیل پرونده و ثبت نهایی شده و ۲ هزار و ۳۶۶ نفر برای اخذ تسهیلات به شبکه بانکی معرفی شده است.

محمدرضا یوسفی افزود: ابتدا پیامکی برای تمام فعالان اقتصادی ارسال شده و سپس اطلاع‌رسانی لازم نسبت به ثبت‌نام متقاضیان صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha