به گزارش روز شنبه وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی با اشاره به اینکه با تعطیلی مدارس، تربیت و آموزش تعطیل نمیشود، اظهار داشت: گاهی اوقات پیگیری امور تربیتی در فضای غیررسمی با ذائقه دانشآموزان انطباق بیشتری دارد و آنها لذت بیشتری از فضا میبرند از این منظر وزارت آموزش و پرورش از دو ماه قبل در ارتباط با فراغت دانش آموزان و انجام فعالیتهای تابستانی برنامه ریزی ها و پیگیریهایی را انجام داد تا در هنگام تعطیلی مدارس فعالیتهای تابستانی و تربیتی دانش آموزان در فضای دیگری ادامه پیدا کند.
وی با بیان اینکه در راستای تدوین برنامههای اوقات فراغت دانش آموزان، ۳۰ هزار پایگاه تابستانی با حضور وزیر آموزش و پرورش در بستر فضای مجازی افتتاح شد، گفت: روسای آموزش و پرورش در استان های مختلف بسیج شدهاند تا هر آنچه که در توان دارند با ظرفیت مضاعف، در اختیار دانشآموزان قرار دهند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: اگرچه بیماری کرونا مشکلاتی را در کشور ایجاد کرد ولی زمینهساز فرصتها و تغییر رویکردهای جدیدی در عرصه تعلیم و تربیت شد.
کاظمی افزود: در فعالیتهای تابستانی تلاش شده است که به مهارتهای ارتباطی، فرهنگی، اقتصادی، اشتغالزایی و همچنین موضوع سلامت و ایجاد نشاط در بین دانش آموزان توجه ویژهای شود. انتظار داریم که خانوادهها در این زمینه همراهی لازم را انجام دهند و دانش آموزان را تشویق کنند که از این فضا متناسب با ذائقهشان استفاده کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانشآموزان پایه دهم باید هدایت تحصیلی خود را از مدارس دریافت کنند و بر اساس فرمهای شماره ۶ و شماره ۷ اقدام به تعیین رشته خود برای ادامه تحصیل کنند، ادامه داد: انتخاب رشته یک نقطه عطف در زندگی دانشآموزان است و از دانش آموزان میخواهیم که بر اساس علایق و توانمندیهای خود رشته مورد نظرشان را انتخاب کنند و تحت تاثیر جو عمومی یک رشته، اقدام به انتخاب رشته نکنند.
وی تاکید کرد: این آمادگی در آموزش و پرورش وجود دارد که فرمهای هدایت تحصیلی را در بستر فضای مجازی در اختیار خانوادهها، دانش آموزان و مدارس قرار دهد و اگر دانشآموزی نیاز به مشاوره دارد، میتواند تلفنهای مراکز مشاوره در هر منطقه را از مدرسه خود دریافت کند. مشاوران پاسخگوی سئوالات دانشآموزان در این حوزه خواهند بود.
تهران- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: شعار آموزش و پرورش این است که باید هر خانه به پایگاهی برای اوقات فراغت دانشآموزان تبدیل شود و هر دانشآموز نیز نقش خود را در این زمینه ایفا کند.
نظر شما