۱۷۵ واحد مسکونی به معلولان سیستان و بلوچستان واگذار شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۷۵ واحد مسکونی به مناسبت گرامیداشت تاسیس سازمان بهزیستی در سطح استان به خانوارهای دارای حداقل ۲ معلول و سایر مددجویان تحت حمایت واگذار شد.

عزیزاله جهان تیغ روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امروز به طور همزمان ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی سراسر کشور واگذار شد.

وی گفت: سازمان بهزیستی برای خانواده‌های ۲ معلول روستایی تا سقف ۳۶۰ میلیون ریال، خانواده‌های دارای ۲ معلول شهری تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال و جهت سایر معلولان و مددجویان تحت پوشش این سازمان کمک بلاعوض تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال برای ساخت مسکن در نظر گرفته است.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای شروع نهضت تامین مسکن مددجویان، ۲ هزار و ۸۷۷ واحد واگذار و ۲ هزارو ۳۳۰ واحد در حال احداث است که تاکنون ۱۵۲ میلیارد ریال کمک بلاعوض به مددجویان تحت پوشش استان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: در سال ۹۹ جهت تامین مسکن ایتام تحت پوشش در قالب تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان بهزیستی کشور، سازمان برنامه و بودجه، صندوق توسعه ملی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به تعداد یکهزار واحد منعقد که سهم این استان از سهمیه مذکور ۱۶۱ واحد بوده که ۵۰۰ میلیون ریال بصورت بلاعوض از طریق بهزیستی و صندوق توسعه ملی و بقیه هزینه ساخت بصورت دریافت تسهیلات از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قابل پرداخت است.

جهان تیغ ادامه داد: در قالب تفاهم‌نامه مشارکت سازمان بهزیستی کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت ساخت هزار ۵۰۰ واحد مسکونی به افراد دارای  معلولیت و زنان سپرست خانوار تحت پوشش منعقد که سهم سیستان و بلوچستان از محل تفاهم‌نامه ۱۸۷ واحد بوده که ۷۵ درصد از منابع اعتباری ساخت واحدهای مسکونی توسط بهزیستی از محل هدفمندی یارانه‌ها، مشارکت‌های مردمی و ۲۵ درصد در قالب خدمات فنی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) قابل پرداخت است.

وی گفت: همچنین به مناسبت آغاز هفته بهزیستی، روز گذشته مانور سراسری اورژانس اجتماعی و مرکز مداخله در بحران، همزمان با سراسر کشور در ۱۵ شهر سیستان و بلوچستان با هدف آگاه‌سازی برگزار شد. 

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: خدمات اورژانس اجتماعی و مداخله در بحران با هدف کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی سازمان بهزیستی به آحاد جامعه و ارتقای توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی و به موقع دایر شده است.

وی اظهارداشت: اورژانس اجتماعی با بهره‌گیری از نیروهای تخصصی و آموزش دیده در راستای خدمت رسانی به گروه‌های هدف مانند زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، کودکان خیابانی و کار، کودکان و همسران آزار دیده، مبتلایان به اختلال هویت جنسی و دختران و پسران فراری از منزل فعالیت می‌کند.

جهان تیغ ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا اورژانس اجتماعی سیستان و بلوچستان ضمن توزیع بسته‌های بهداشتی و پیشگیری از قبیل ماسک، دستکش و مواد شوینده در حاشیه شهرها و در میان متکدیان، کودکان کار و خیابانی نسبت به ضدعفونی منازل خانواده‌های گروه‌های هدف و توزیع بروشورهای آموزشی اقدامات وسیعی انجام داده است.

وی گفت: بیش‌از ۵۰ هزار نفر معلول و افزون‌بر ۲۶ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی سیستان و بلوچستان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha