مترو تهران:‌ راهکار قانونی برای رفع مشکل غرفه داران را پیگیر هستیم

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان اینکه در شرایطی که غرفه داران و مغازه داران ایستگاه های مترو به لحاظ کاهش مسافر در مترو با زیان مواجه شده اند اعلام کرد: در این خصوص به دنبال راهکار قانونی برای رفع مشکل این افراد هستیم.

به گزارش ایرنا، امروز- یکشنبه برخی از مغازه داران شرکت مترو با تجمع در مقابل ساختمان شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه نسبت به میزان پرداخت اجاره بهای خود پس از کرونا اعتراض داشتند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه عصر یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا می گوید: این شرکت تابع مقررات بالادستی است و براساس این قوانین ابلاغیه ای از شورای شهر داریم که برای این موضوع باید دستورالعمل تهیه شود.  

«فرنوش نوبخت» می افزاید:‌ با غرفه‌داران قرارداد داریم و فعلا چک‌هایشان را به اجرا نگذاشته‌ایم و اعلام کردیم صبر کنید تا در این خصوص تصمیم گیری کنیم.

وی با بیان اینکه به دنبال راهکار قانونی برای برطرف کردن این مشکل هستیم گفت: این دستورالعمل ابلاغ شده اما به صورت بسیار کلی است و باید مورد بررسی قرار گیرد به عنوان مثال برخی از مغازه داران می گویند به ما ۹۰ درصد تخفیف دهید، اما مترو نمی تواند این کار را کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه می دهد: اکنون همه دنیا با مساله شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن درگیر است و مغازه داران باید اجازه دهند تا بررسی کنیم و راهکار پیدا کنیم.

به گفته وی، این مساله ای نیست که با بنر چاپ کردن و احضار مدیرعامل حل شود، در شرایطی هستیم که باید صبر کنیم تا مدیران بررسی کنند و درباره آن تصمیم بگیرند.  

نوبخت تاکید کرد: نگرانی در این زمینه وجود ندارد و تلاش می کنیم در روزهای آینده این مشکل برطرف شود.

مترو تهران در ۱۲۷ ایستگاه فعالیت دارد که در این ایستگاه ها اصنافی مشغول عرضه محصولات پروتئینی و غذایی هستند.

در شرایطی که میزان فروش مغازه داران بدلیل کاهش مسافر در شرایط کرونایی کاهش یافته از شرکت مترو درخواست داشتند تا تخفیف ۹۰ درصدی را برای اجاره بهای این غرفه ها و مغازه ها اعمال کنند.

این مغازه داران خواهان این بودند که در شرایط کرونایی به ویژه از ابتدای امسال تا زمانی که کرونا وجود داشته باشد نرخ کرایه ها نسبت به ایام عادی کاهش محسوسی داشته باشد.

در آن سو نیز شرکت مترو اعلام کرده که برخی مغازه داران در ماه های گذشته نسبت به پرداخت اجاره ماهانه خود اقدام نکردند که منتظر تصمیم شورای شهر در این زمینه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha