برگزاری هر گونه مراسم درتالارهای پذیرایی قرچک ممنوع شد

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان قرچک گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، برگزاری مراسم عروسی و عزا در تالارهای پذیرایی قرچک تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

بهمن خطیبی روز یک‌شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار کرد: کاهش حساسیت مردم نسبت به ویروس کرونا و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پس از بازگشایی‌ها، باعث افزایش آمار ابتلا به این بیماری است از این رو، با افرادی که نسبت به اجرایی کردن مصوبات ستاد کرونا بی‌توجهی کنند، برخورد قانونی می‌شود.
وی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا و تأکید ریاست جمهوری، برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزا در تالارهای پذیرایی و منازل، حسینیه ها، مساجد و اماکن دیگر ممنوع است و برای اجرایی شدن این مصوبه، تالارهای قرچک تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.
وی تصریح کرد: رستوران‌ها و فست‌فودهای بزرگ شهرستان تنها مجاز به ارائه خدمات بیرون‌بر به مشتریان هستند.
خطیبی گفت: فعالبت استخرها، باشگاه‌های پرورس اندام و باشگاه‌های که به تشخیص اداره ورزش و جوانان در آن ورزش‌های پربرخورد انجام می‌دهند، تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
وی اظهار کرد: به منظور حفظ سلامتی مراجعین به کتابخانه‌های عمومی، بخش قرائت‌خانه این اماکن عمومی نیز تا تعطیل اطلاع ثانونی تعطیل می‌باشد.
فرماندار قرچک تأکید کرد: استفاده از ماسک توسط کارکنان و مراجعین کلیه ادارات دولتی و غیردولتی، سرویس‌های حمل و نقل عمومی شامل تاکسی و اتوبوس و مراکز خرید سرپوشیده، الزامی است.
وی افزود: با توجه به لزوم پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، با همکاری شهرداری و دهیاری‌ها، کار ضدعفونی اماکن عمومی شهرستان از امروز از سر گرفته می‌شود.
خطیبی گفت: با مسوولان مراکز تجمع افراد از جمله رستوران‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، بازارهای روز، میادین میوه و تره‌بار و مراکز خریدی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد می‌شود.
شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیروز تا امروز ۲۲ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۴۹۹ نفر از آنها بستری شدند.
دکتر سیماسادات لاری با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر رسید، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسید.
وی با بیان این مطلب که خوشبختانه تا کنون ۲۱۹ هزار و ۹۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، گفت:  ۳۳۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
وی همچنین افزود: تا کنون یک میلیون و ۹۷۲ هزار و ۲۰۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با بیان این که استانهای خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: استانهای تهران، فارس،کرمان، البرز، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان شرقی هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha