برنامه‌ریزی برای پروژه مهر اولویت آموزش و پرورش استثنایی است

تهران- ایرنا- رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: برنامه‌ریزی برای پروژه مهر، برنامه سنجش و کیفیت بخشی به شبکه شاد سه برنامه مهم سازمان آموزش و پرورش استثنایی در تابستان است.

نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی با حضور معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اعضای شورای معاونین برگزار شد.

سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه پروژه مهر، طرح سنجش و شبکه شاد سه محور  اصلی فعالیت های حال حاضر  سازمان آموزش و پرورش استثنایی است اظهار داشت: در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان تاکنون نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر نوبت گیری انجام شده است که از این تعداد بیش از ۱۳ هزار نفر مورد سنجش قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه در برنامه سنجش پوشش ۹۹ درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان هدف‌گذاری شده است، اظهار داشت: فعالیت پایگاه های سنجش تابع اعلام نظر ستاد ملی کرونا است و تا زمانی که این ستاد اعلام نکرده است فعالیت این پایگاه ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در برنامه سنجش سلامت رصد مدیریتی باید قوی تر باشد و شبکه سازی در ستاد و کنترل روزانه استان ها برای مداخلات موثر باید مدام پیگیری و انجام شود.

معاون‌ وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه دستورالعمل نحوه بازگشایی مدارس و آماده سازی مدارس استثنایی تدوین شده است، اظهار داشت:  یکی از ویژگی های این دستور العمل داشتن سناریو برای وضعیت مختلف سفید، زرد و قرمز در ایام کرونا و انتقال سریع به وضعیت های مختلف است.

وی افزود: مبنای نظری بازگشایی مدارس در ایام کرونا روش پسا برنامه‌ریزی است که در این روش ارزیابی پیشینی از کار پسینی انجام  می‌شود. این روش با دو رویکرد برنامه‌ریزی فرض بنیاد و  ادامه داشتن شرایط آموزش در هر شرایطی و داشتن سناریو برای آن شرایط و رویکرد تکنیک پابرجا با تاکید بر  تعطیل نشدن هیچ ماموریتی از مأموریت های آموزش و پرورش انجام می‌شود.

حسینی افزود: روسای ادارات تک تک مدارس را برای بازگشایی مدارس رصد کنند و با رویکرد تعاملات گرم پیگیر اجرایی شدن دستورالعمل بازگشایی مدارس باشند.

وی تصریح کرد: هفته منتهی به شروع مدارس، مانور بازگشایی مدارس برگزار خواهد شد.

حسینی خواستار استفاده بهینه از ظرفیت شبکه شاد شد و اظهار داشت: مناسب سازی شبکه شاد برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه در حال انجام است و با اهتمام همه استان ها محتواهای آموزشی مناسب دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز در حال تولید  است.

حسینی در پایان با تاکید بر اینکه  باید گفتمان غالب پیرامون سیاست های آموزش و پرورش استثنایی بوجود بیاید، اظهار داشت: در راستای اجتماعی شدن سازمان آموزش و پرورش استثنایی، روسای ادارات با استفاده از ظرفیت رسانه ها به تبیین سیاست های آموزش و پرورش استثنایی بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha