آغاز طرح امداد و نجات تابستانی هلال‌احمر در آستارا

آستارا - ایرنا - رئیس جمعیت هلال‌احمر آستارا از آغاز اجرای طرح امداد و نجات تابستانی در طرح‌های سالمسازی نوار ساحلی خزر و گردنه حیران محور آستارا - اردبیل به منظور کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی خبر داد.

حسین خورشیدی روز دوشنبه در حاشیه آغاز این طرح در پایگاه امداد و نجات صیادلر آستارا گفت: خدمات هلال احمر تا پایان فصل تابستان در محور آستارا - اردبیل و نوار ساحلی ادامه خواهد یافت و روزانه پنج امدادگر در پایگاه ثابت جاده ای و پنج امدادگر در نوار ساحلی آماده باش هستند.

وی اظهار کرد: چهار دستگاه خودروی آمبولانس، امداد و پشتیبان از امکانات این طرح است و امدادگران در صورت بروز حادثه، با حضور به موقع در محل به امداد رسانی و انتقال مصدومان به مراکز درمانی اقدام می کنند.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر آستارا از آمادگی تامین تغذیه و اسکان اضطراری مسافران برخوردار است و در صورت نیاز، به اسکان اضطراری مسافران محور آستارا-اردبیل در مساجد و مدارس روستاهای حیران، بهارستان، گیلده و سیج اقدام خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا ادامه داد: شهروندان و مسافران در صورت بروز حوادث جاده ای، با شماره ۱۱۲ ندای امداد آستارا تماس گرفته و از خدمات نیروهای امداد و نجات بهره مند شوند.

وی گفت: امدادگران طرح سالمسازی ساحل در صورت نیاز، در نقاط خطرآفرین نیز حضور می یابند و در تابستان سال گذشته در طرح های امداد و نجات جاده ای و ساحلی، به حدود ۲۰۰ حادثه دیده خدمات رسانی شد.

شهرستان گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و محور آستارا - اردبیل از مسیرهای پر تردد شمال ایران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha