۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۶:۳۵
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83854528
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواپیمای جاسوسی آمریکا در سواحل جنوب چین

۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۶:۳۵
کد خبر: 83854528
هواپیمای جاسوسی آمریکا در سواحل جنوب چین

پکن- ایرنا- همزمان با آغاز رزمایش بزرگ تایوان در منطقه، آمریکا یک فروند هواپیمای جاسوسی خود را به سواحل جنوبی چین اعزام کرده است.

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست هنگ کنگ روز سه شنبه اعلام کرد حضور یک هواپیمای جاسوسی آمریکا از مدل «یی ۸ سی» در نزدیکی سواحل استان گوانگ دونگ در جنوب چین همزمان با آغاز رزمایش بزرگ سالانه ارتش تایوان یکی از بی سابقه ترین اقدامات واشنگتن دربرابر پکن محسوب می شود.

گزارش افزوده است فرستادن این هواپیما به مرزهای چین تازه ترین مورد در روابط دو کشور محسوب می شود که به شکلی کم سابقه ای تیره شده است چین می گوید روابط وارد بدترین مرحله در ۴ دهه گذشته شده است.

یک موسسه وابسته به دانشگاه پکن تصاویری را منتشر کرده است که وجود این هواپیمای جاسوسی آمریکا را در ۱۱۰ کیلومتری مرز استان گوانگ دونگ در جنوب چین نشان می دهد .

این پرواز با برگزاری رزمایش سالانه تایوان موسوم به «هان کوانگ» همزمان شده است برای اولین بار تایوان از بسیاری از امکانات رزمی و تسلیحاتی در این تمرینات بزرگ بهره گرفته است.

این هواپیمای آمریکایی قبل از اینکه وارد حریم هوایی در نزدیکی استان گوانگ دونگ چین شود ، یعنی در روز دوشنبه در اطراف توکیو در ژاپن پرواز کرده بود. 

از زمانی که تنش ها در منطقه از جمله در آسیای شمال شرقی افزایش یافته هواپیماهای جاسوسی برفراز حریم هوایی شبه جزیره کره پروازهای فراوانی داشته اند و کمتر دیده شده است به سواحل چین نزدیک شوند.

با تیره تر شدن روابط چین و آمریکا ، حضور نظامی واشنگتن در منطقه از جمله در نزدیکی سواحل چین و در دریای جنوبی که چین آن را بخشی از حق حاکمیت خود می داند ، پررنگ تر شده است.

«سونگ جونگ پینگ» مفسر نظامی چین می گوید که آمریکا بخوبی می داند که ارتش چین چه اقداماتی می تواند انجام دهد و اینکه باید بداند که برای حل مساله تایوان هم حتی با توسل به زور در آینده ای نه چندان دور می تواند آماده شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha