صنایع کوچک خراسان رضوی ۳۴ میلیون دلار کالا صادر کردند

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: در سه ماهه نخست امسال واحدهای صنعتی کوچک مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان ۳۴ میلیون دلار کالا صادر کردند.

رضا شجاعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در سه ماهه نخست امسال هشت واحد صنعتی با اشتغال ۶۷ نفر و سرمایه‌گذاری ۴۶ میلیارد ریال در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: در راستای واگذاری مسوولیت کلینیک صنعت به شرکت شهرکهای صنعتی استان برای عارضه‌یابی واحدهای راکد و نیمه راکد و کمک به احیای آنها امسال پایش اولیه هزار و ۲۳۵ واحد تولیدی توسط مشاوران کلینیک هدف‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: در این راستا تاکنون برای ۸۳ واحد تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی توس، چناران، ماشین سازی، نیشابور، فریمان، قوچان و چرمشهر عارضه‌یابی انجام شده است و  از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ واحد تولیدی که تعطیل شده بودند دوباره به چرخه تولید بازگشته‌اند.

کل اراضی تحت اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی هشت هزار و ۶۰۰ هکتار است که عملیات اجرایی در پنج هزار و ۴۰۰ هکتار آن انجام گرفته است و از این میزان ۶۰۰ هکتار به واحدهای صنعتی تعلق دارد. 

دو هزار و ۵۶۹ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی مستقر هستند که در مجموع ۴۳ درصد از واحدهای صنعتی، ۲۳ درصد از سرمایه‌گذاری صنعتی و ۳۹ درصد از اشتغال صنعتی استان را در اختیار دارند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha