تامین اجتماعی تربت‌حیدریه ۳۷ هزار خانوار را زیرپوشش دارد

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره تامین اجتماعی منطقه تربت‌حیدریه شمار خانوارهای زیرپوشش این نهاد در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، رشتخوار و زاوه را ۳۷ هزار و ۴۷۸ خانوار ذکر کرد و گفت: از این تعداد، هفت هزار و ۸۰۵ نفر مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

محمد شریفی‌مند روز چهارشنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی‌ با بیان این که ۴۸ درصد از جمعیت استان خراسان رضوی زیر پوشش تامین اجتماعی هستند افزود: این رقم در منطقه تربت‌حیدریه، رشتخوار و زاوه بیش از ۵۰ درصد است.
وی ادامه داد: بر این اساس در شهرستان تربت‌حیدریه از مجموع ۳۵ هزار و ۲۲۸ بیمه شده اصلی، هفت هزار و ۵۷۸ نفر مستمری ماهانه دریافت می‌کنند و همچنین ۷۲ هزار و ۹۱۴ نفر نیز بیمه‌شدگان تبعی هستند.
رییس اداره تامین اجتماعی منطقه تربت‌حیدریه گفت: جمعیت بیمه‌شدگان اصلی در شهرستان‌های رشتخوار و زاوه به ترتیب هزار و ۱۵۰ و هزار و ۱۰۰ هستند و در رشتخوار ۷۸ نفر و در زاوه ۱۴۰ نفر به صورت ماهانه از این سازمان مستمری دریافت می‌کنند و تعداد بیمه شدگان تبعی در این دو شهرستان به ترتیب سه هزار و ۵۳۷ و سه هزار و ۳۰۰ نفر است.
شریفی به ادامه اقدامات انجام شده برای جبران خسارت بیمه شدگان ناشی از کرونا اشاره کرد و افزود: بیمه کرونا از طریق ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت می‌شود و سازمان تامین اجتماعی نقش معرف و شناسایی مشمولان را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های رسیده حدود هزار نفر مشمول این طرح بودند که برای ماه فروردین بین ۱۲۵ تا ۱۵۰ میلیون ریال به حساب برخی آسیب دیدگان ناشی از کرنا واریز شد.
رییس اداره تامین اجتماعی منطقه تربت‌حیدریه گفت: در گذشته نسبت بیمه شدگان به مستمری بگیران ۱۸ به یک بود اما هم اکنون با توجه به ارایه خدمات بیمه و استقبال مردم از سازمان تامین اجتماعی، این نسبت پنج به یک شده و اگر مطالبات تامین اجتماعی در دولت‌ها به صورت منظم پرداخت شود با توجه به سرمایه‌گذاری که این سازمان در کشور انجام داده، هیچ دغدغه‌ای در این خصوص نخواهیم داشت.
شریفی به اقدامات انجام شده در سال جهش تولید اشاره کرد و افزود: افزایش خدمات غیرحضوری، مشاوره به کارفرمایان، حسابرسی تامین اجتماعی، تسهیل و تمدید کارت بازرگانی و همکاری با کارفرمایان برای بهبود فضای کسب و کار و متناسب سازی حقوق بازنشستگان بخشی از این اقدامات است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha