۲۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۲۱
کد خبر: 83859869
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعقیب و گریز نیروهای روسیه و آمریکا در سوریه

۲۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۲۱
کد خبر: 83859869
تعقیب و گریز نیروهای روسیه و آمریکا در سوریه

تهران - ایرنا - نیروهای نظامی روسیه یک ماشین گشت‌زنی آمریکایی را که در استان حسکه سوریه واقع در شمال شرق این کشور قصد تعقیب آنان را داشت، متوقف کردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه شبکه روسیا الیوم، یگان نیروهای نظامی روسیه یک ماشین گشت‌زنی آمریکایی را که در تعقیب آنان بود در نزدیکی شهر «مالکیه» در ۸۰ کیلومتری شهر «قامشلی» واقع در استان حسکه متوقف کردند.

یک افسر روس پس از این ماجرا خطاب به نماینده نیروهای آمریکایی تاکید کرد که اینجا اراضی سوریه است و نظامیان روسیه با درخواست رسمی دمشق در سوریه حضور دارند ولی نیروهای آمریکایی بر چه اساسی در خاک سوریه حاضر هستند.

این افسر روس همچنین از نظامیان آمریکایی خواست تلاش برای تعقیب گشت‌زنی‌های روسیه در منطقه را دیگر ادامه ندهند.

پیش از این نیز نیروهای آمریکایی برای چندین بار مانع عبور و گشت‌زنی نیروهای ارتش روسیه در جاده شهرهای «تل تمر و  قامشلی» که به میدان نفتی «رمیلان» متصل می‌شود، شده بودند.   

اگرچه نیروهای آمریکایی از پایگاه‌های خود در شمال سوریه عقب نشینی کرده‌ اما نیروهای خود را در اطراف میادین نفتی تقویت کرده‌اند. 

نیروهای آمریکایی مدعی هستند که در شمال شرقی سوریه از نیروهای دموکرات سوریه (SDF) و یگان‌های کرد برای مقابله با  «داعش» پشتیبانی می کنند؛ در حالی که نیروهای روسی در این منطقه حضور دارند.  

دولت سوریه بارها بر ضرورت خروج نیروهای نظامی آمریکا که به صورت غیرقانونی و بدون درخواست وارد این کشور شده‌اند،‌ تأکید کرده است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha