۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۲۶
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 83774252
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 نیروهای روس مانع ورود نظامیان آمریکایی به قامشلی شدند

تهران- ایرنا- نیروهای نظامی روسیه برای نخستین بار از ورود نظامیان آمریکایی به شهر قامشلی در شمال شرقی سوریه جلوگیری کردند.

خبرگزاری اسپوتینک روز یکشنبه گزارش داد که نیروهای ارتش روسیه برای نخستین بار جاده روستای التنوریه در ۱۰ کیلومتری شرق شهر قامشلی واقع در شمال استان حسکه را بر روی نظامیان آمریکایی مسدود کردند. 

بر اساس این گزارش، وسایل نقلیه زرهی روسیه، نیروهای گشتی آمریکایی را برای چند ساعت تعقیب و آن‌ها را متوقف کردند که این اقدام در پاسخ به تعقیب وسایل نقلیه زرهی ارتش روسیه توسط نیروهای آمریکایی در شهر القحطانیه بود. 

در این عملیات گشت زنی، نیروهای «دموکرات سوریه» (قسد) که سوار بر خودروهای پیکاب بودند، نیروهای آمریکایی را همراهی می‌کردند.  

در همین پیوند، خبرگزاری «آناتولی» نیز به نقل از منابع محلی اعلام کرد که ۹ دستگاه خودروی زرهی روسیه از ورود ۱۰ دستگاه زرهی آمریکا به شهر قامشلی جلوگیری کرد. 

بر اساس گزارش آناتولی، خودروهای زرهی روسیه در تقاطع «خزنه» در ۲۰ کیلومتری شرق قمشلی راه عبور نیروهای آمریکایی را سد و آن‌ها را برای مدت کوتاهی متوقف کردند که نیروهای آمریکایی به ناچار مجبور به بازگشت به پایگاه خود در میدان نفتی «رمیلان» شدند. 

پیش از این نیروهای آمریکایی برای چندین بار مانع عبور و گشت‌زنی نیروهای ارتش روسی در جاده شهرهای «تل تمر و  قامشلی» که به میدان نفتی رمیلان متصل می‌شود، شده بودند.   

 اگرچه نیروهای آمریکایی از پایگاههای خود در شمال سوریه عقب نشینی کردند اما نیروهای خود در اطراف میادین نفتی را تقویت کردند. 

نیروهای آمریکایی مدعی هستند که در شمال شرقی سوریه از نیروهای دموکرات سوریه (SDF) و یگان‌های کرد برای مقابله با  «داعش» پشتیبانی می کنند؛ در حالی که نیروهای روسی در این منطقه حضور دارند.  

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا ۲ سال قبل، از تصمیم واشنگتن برای خارج کردن نیروهای نظامی کشورش از سوریه خبر داد اما بلافاصله این تصمیم به کاهش نیرو تبدیل و قرار بر این شد تا ۶۰۰ نیروی نظامی آمریکا که به صورت غیرقانونی وارد سوریه شده‌اند، در اطراف حوزه‌های نفتی باقی بمانند. 

آمریکا از سال ۱۳۹۴ به دنبال تحرکات تروریست‌های داعشی و تکفیری با استقرار نیروهای نظامی به صورت غیرقانونی و بدون مجوز و درخواست دولت سوریه، بخش‌هایی از این کشور را اشغال و حتی بر اساس اعلام برخی منابع، کمک‌های نظامی و آموزشی به تروریست‌ها ارایه کرده است. 

دولت سوریه بارها بر ضرورت خروج نیروهای نظامی که به صورت غیرقانونی و بدون درخواست وارد این کشور شده‌اند،‌ تأکید کرده است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha