به گزارش ایرنا از شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، محمود ترفع روز یکشنبه گفت: اتوبوسهای دوکابین خطوط تندرو در سنوات گذشته توسط شهرداری تهران خریداری شده و همچنین بخش خصوصی هم با حمایت شرکت واحد، بخشی از اتوبوسهای تککابین مورد نیاز را تامین کرده که هم اکنون خرید اتوبوس های جدید برای بخش خصوصی امکان پذیر نیست.
وی با تاکید بر اینکه از حدود ۶ هزار دستگاه اتوبوس تهران، بالغ بر ۷۰ درصد آنها فرسوده هستند، افزود: در حال حاضر، عمر متوسط اتوبوسهای شهر تهران ۱۲ سال و نیم است و بر اساس مطالعات انجام شده، تهران به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد.
ترفع با اشاره به اینکه طبق مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک، تهران ۳ هزار دستگاه اتوبوس کم دارد گفت: نزدیک به ۴ هزار دستگاه اتوبوس فرسوده موجود نیز باید از رده خارج شوند و به این ترتیب، تهران به ۷ هزار دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد.
وی با بیان اینکه هزینههای شرکت واحد در شرایط کرونا سنگین و سرسامآور شده تصریح کرد: شهرداری تهران با رویکرد مثبت در زمینه کمک به سلامتی شهروندان، تاکنون همه هزینههای خرید مواد ضد عفونیکننده ناوگان اتوبوسرانی پایتخت و تجهیزات مورد نیاز آن را تامین کرده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران؛ با تاکید بر اینکه دولت تاکنون در زمینه جبران کاهش درآمدها و افزایش هزینههای بهداشتی به اتوبوسرانی تهران کمک نکرده، خاطرنشان کرد: فقط یک قلم در خصوص ماسک مورد استفاده روزانه، با توجه به ۶ هزار و ۳۰۰ پرسنل شرکت واحد اعم از رانندگان و نیروهای عملیاتی و ستادی و نیز ۵ هزار راننده و پرسنل بخش خصوصی، هر روز به ۱۱ هزار و ۳۰۰ ماسک نیاز داریم.
ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران با حدود ۶ هزار اتوبوس تک کابین و دوکابین فعالیت دارد.
نظر شما