۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۹:۵۹
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 83862850
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افت تحصیلی و نارضایتی شغلی از پیامدهای هدایت نادرست تحصیلی است

اصفهان- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: افت و سرخوردگی تحصیلی و نارضایتی شغلی در آینده از پیامدهای هدایت نادرست تحصیلی در دانش آموزان است.

فرایند هدایت تحصیلی یک فرایند علمی و به معنای راهنمایی و مشخص کردن یک مسیر برای ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف است تا بر اساس آن دانش‌آموزان بتوانند به صورت آگاهانه شاخه و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

مهدی اسماعیلی روز سهشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بزرگترین کار آموزش و پرورش هدایت تحصیلی است، زیرا هدایت تحصیلی نادرست عواقب جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت و از همه مهمتر نبود احساس لذت و خلاقیت از پیامدهای هدایت تحصیلی نادرست است..

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان، محور و شعار اصلی هدایت تحصیلی براساس انتخاب آگاهانه دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی است و بر این اساس هدایت تحصیلی با بررسی دقیق عملکرد تحصیلی دانش آموز می تواند او را به بهترین مسیر تحصیلی و شغلی هدایت کند.

وی با بیان اینکه هدایت تحصیلی با هدف شناسایی و شناساندن علایق، توانایی‌ها و استعدادها اجرا می شود، گفت: فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان پس از اتمام پایه نهم و زمان ورود به پایه دهم در مدارس سراسر کشور انجام می شود و براساس فاکتورهای مشخص، اولویت هایی برای انتخاب رشته دانش آموزان معرفی می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: برون داد هدایت تحصیلی در۲ فرم و براساس ملاک‌های مشاوره‌ای و تحصیلی به اولیاء  دانش‌آموزان پیشنهاد می‌شود که نظر دبیران سال نهم، نظر دانش‌آموز، نظر مشاور تحصیلی و نظر ولی دانش‌آموز که در جلسه با مشاورین مطرح شده در آن لحاظ می شود.

وی همچنین به انجام آزمایش رغبت و توانایی که مربوط به عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان است اشاره کرد و گفت: نتیجه این آزمایش در قالب فرم شماره ۶ به اطلاع خانواده‌ها می رسد.

اسماعیلی افوود: دروس پایه‌های هفتم و هشتم با ضریب یک و پایه نهم با ضریب سه محاسبه و کف نمره مشخص می شود تا در فرم شماره هفت ملاک‌های تحصیلی اعمال شود و دانش‌آموز در جریان شاخه انتخابی به ترتیب اولویت قرار بگیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: رشته‌های علوم انسانی، فنی و حرفه ای، علوم تجربی، ریاضی و کاردانش به ترتیب اولویت در ۲ بخش الف و ب برای دانش‌آموز مشخص و به او اجازه ثبت‌نام در پایه دهم داده می شود.

وی ادامه داد: دانش‌آموزانی که اولویت بخش الف را کسب کرده‌ باشند تا پایان تیرماه فرصت ثبت نام دارند که پس از آن به دانش‌آموزان بخش ب این فرصت داده می‌شود ضمن اینکه دانش‌آموزان می‌توانند توانند در مدارس غیردولتی بدون در نظر گرفتن اولویت ثبت نام کنند.

بیش از ۹۲۰ هزار و ۵۰۰ دانش آموز  در سال تحصیلی گذشته در مقاطع مختلف در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه استان اصفهان تحصیل کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha