۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 83863000
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضویت ۲ تا ۸۰ ساله‌ها در کتابخانه‌های تلفنی شهرداری سمنان

سمنان- ایرنا- مسوول کتابخانه‌های تلفنی رنگین کمان و باران شهرداری سمنان گفت: شهروندان از ۲ تا ۸۰ ساله در این کتابخانه‌ها عضویت دارند و از خدمات امانت تلفنی کتاب در این شهر بهره‌مند می‌شوند.

عاطفه عموزاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری سمنان کتابخانه تلفنی رنگین کمان برای افراد تا ۱۸ ساله و کتابخانه تلفنی باران برای افراد بالای ۱۸ سال زیرمجموعه خود دارد.

وی بیان کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سمنان کتابخانه تلفنی رنگین کمان را سال ۱۳۸۶  تاسیس کرد که منحصر فرد است و تنها کتابخانه تلفنی ویژه کودکان در کشور است که به همت شهرداری سمنان فعالیت دارد.

مسوول کتابخانه های رنگین کمان و باران شهرداری سمنان افزود: اکنون کتابخانه رنگین کمان ۱۳ هزار و ۱۲۰ عضو دارد.

وی اضافه کرد: سال ۱۳۹۴، با نظر کارشناسان و با احساس نیاز خانواده ها، کتابخانه تلفنی باران ویژه بزرگسالان نیز تاسیس شد که هر دو کتابخانه رنگین کمان و باران به صورت تلفنی در خدمت خانواده های سمنانی است.

عموزاده با اشاره به فعالیت کتابخانه تلفنی رنگین کمان ویژه افراد تا ۱۸ ساله و کتابخانه تلفنی باران ویژه افراد بالای ۱۸ سال، گفت: این کتابخانه ها در تمام موضوع های علمی، ادبیات، تاریخ، کودک و ورزشی کتاب موجود دارند و فرصت مناسبی را برای خانواده های به منظور کتابخوانی و ارتقای فرهنگ مطالعه ایجاد کرده اند.

وی بیان کرد: مادری برای کودک ۲ ساله خود از کتابخانه رنگین کمان کتاب به امانت می گیرد و بیشتر کتاب های بخش خردسالان را برای نوزاد خود خوانده است.

مسوول کتابخانه های تلفنی رنگین کمان و باران شهرداری سمنان ادامه داد: خانمی ۸۰ ساله نیز در کتابخانه تلفنی باران در سمنان عضویت دارد که دبیر بازنشسته سمنانی و کتابخوان فعالی است و هفته ای ۲ کتاب به امانت می گیرد.

عموزاده با اشاره به نقش سازنده فرهنگی و اجتماعی کتاب افزود: کتاب باعث شکوفایی فکری کودک می شود و در زندگی فردی و اجتماعی آنها تاثیرگذار است.

مزیت کتابخانه های تلفنی شهرداری سمنان در دوران کرونا

وی با اشاره به شیوع کرونا افزود: در دورانی که به خاطر شیوع این ویروس خانواده ها کمتر مجال بیرون آمدن از خانه و حضور در مکان های عمومی را دارند، دو کتابخانه تلفنی شهرداری سمنان ویژه گروه های سنی کودک و بزرگسال امکان مناسبی برای مطالعه و استفاده از کتاب به صورت تلفنی ایجاد کرده اند.

وی عید نوروز و تابستان را اوج دوران کاری کتابخانه تلفنی رنگین کمان عنوان و اضافه کرد : این دوره های تعطیل به علت اوقات فراغت کودکان و دانش آموزان استقبال زیادی از کتابخانه تلفنی رنگین در شهر سمنان ثبت می شود.

عموزاده تاکید کرد: از ابتدای اسفند و با شیوع کرونا و اوج گیری بیماری کووید ۱۹ اوج دوره کاری کتابخانه رنگین کمان نیز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: کتاب آگاهی بخش است و فرصت زندگی بهتر را برای کودکان فراهم می کند، عادت دادن کودکان به کتاب و آشنایی آنها با فرهنگ مطالعه باعث پیشبرد اهداف زندگی آینده آنها می شود.

مسوول کتابخانه های تلفنی رنگین کمان و باران شهرداری سمنان با بیان اینکه در خرید و تهیه کتاب برای کتابخانه نیاز کودکان همواره مورد توجه دست اندرکاران کتابخانه تلفنی رنگین کمان است، گفت: از علاقه و راهنمایی های کودکان در این زمینه استفاده می شود زیرا مخاطب اصلی این کتاب ها اعضای کتابخانه هستند.

وی از استقبال ویژه کودکان و فراگیرشدن نام و شهرت این کتابخانه از سوی خود کودکان و به صورت چهره به چهره خبر داد و افزود: تمام اعضای خانواده ای ۲۰ نفره در سمنان عضو کتابخانه های تلفنی رنگین کمان و باران هستند و به صورت خانوادگی از این دو مرکز فرهنگی استفاده می کنند.

نحوه عضویت در کتابخانه های تلفنی شهرداری سمنان

مسوول کتابخانه های تلفنی رنگین کمان و باران شهرداری سمنان گفت: کتابخانه های تلفنی رنگین کمان و باران اپلیکیشن ویژه تلفن همراه دارد و راه های ارتباط مجازی برای کوددکان و خانواده برای عضویت در کتابخانه های تلفنی رنگین کمان و باران فراهم شده است.

وی ادامه داد: کودکان و بزرگسالان برای عضویت در کتابخانه های تلفنی رنگین کمان و باران همچنین می توانند با شماره تلفن ۳۳۴۶۶۹۵۳ ارتباط برقرار و یا از طریق اپلیکیشن این کتابخانه ها برای عضویت اقدام کنند.

عموزاده افزود: کودکان و خانواده ها می توانند از طریق شماره تلفن ۲۱۲۰ کتاب سفارش دهند تا از طریق پیک کتاب به در خانه ها ارسال شود و بازگشت کتاب نیز به همین صورت پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در برنامه ریزی ها سعی شده است تا از روش های مختلفی استفاده شود تا از طریق جشنواره و برنامه های فرهنگی اعضا با کتاب ارتباط نزدیکتری داشته باشند.

عموزاده با اشاره به اینکه عضویت در این کتابخانه برای شهروندان سمنانی رایگان است، تاکید کرد: به جز خدمات ارایه وامانت دادن کتاب به کودکان، کتابخانه رنگین کمان با برگزاری جشنواره های مختلفی مانند «پدربزرگ ها، مادربزرگها سلام» «بادبادک ها» و آیین هایی مانند رونمایی کتاب، در عرصه های فرهنگی مرتبط به حوزه کودک فعالیت دارد.

مسوول کتابخانه های تلفنی رنگین کمان و باران شهرداری سمنان افزود: به روز کردن کتاب از خواسته های اصلی کودکان است و در تمام مراحل تهیه و تامین کتاب در کتابخانه رنگین کمان از نظرات اعضا و کودکان استفاده می شود.

وی تاکید کرد: کتاب منبع آشنایی به بهترین روش با زندگی، آینده، زیست بهتر و طبیعت برای کودکان است که آینده ساز جامعه محسوب می شوند.

مسوول کتابخانه های تلفنی رنگین کمان و باران شهرداری سمنان یادآور شد: کار با کودکان به مهارت های ویژه نیاز دارد، رفتار با کودکان باید متناسب با شرایط عاطفی آنان باشد، برقراری ارتباط با مخاطبان کتابخانه رنگین کمان با دیگر کتابخانه ها متفاوت و نیازمند مهارت های ارتباطی ویژه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha