۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 83863015
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان در وضعیت قرمز مصرف برق قرار گرفت

۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷
کد خبر: 83863015
زنجان در وضعیت قرمز مصرف برق قرار گرفت

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان اعلام کرد: افزایش مصرف انرژی برق از سوی مشترکان خانگی و تجاری، این استان را در وضعیت قرمز قرار داد.

علیرضا علیزاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مشترکان خانگی و تجاری در استان زنجان از انرژی برق بیشتر از سهمیه تعیین شده مصرف کردند.
وی تاکید کرد: مشترکان در کاهش مصرف این انرژی ما را یاری کنند تا بتوانیم خدمات مطلوبی را ارایه دهیم.
وی با بیان اینکه متوسط سهمیه استان زنجان ۵۷۷ مگاوات تعیین شده است، اظهارداشت: مصرف برق به بیش از ۵۸۰ مگاوات در هفته جاری رسید.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: چنانکه مصرف برق از سوی مشترکان رعایت نشود مجبور خواهیم بود در ساعاتی طبق برنامه مصرف را مدیریت کنیم.
علیزاده با بیان اینکه در حال حاضر صنایع، کمک قابل توجهی در مدیریت و رعایت الگوی مصرف برق دارند، خاطرنشان کرد: این مشترکان روزانه به طور متوسط ۷۰ تا ۸۰ مگاوات در مصرف صرفه جویی می کنند.
وی افزود: هم اکنون مصرف برق استان زنجان از سوی مشترکان خانگی و تجاری بالا رفته است که درخواست داریم از ساعت ۱۳ تا ۱۷ عصر مصرف برق خود را مدیریت کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: اداراتی که دارای ژنراتور برق هستند از ساعت ۱۱ تا ۱۴ ظهر مکلف به استفاده از این ظرفیت هستند.
علیزاده متذکر شد: مشترکان تلاش کنند همزمان از چند وسیله برقی استفاده نکنند و چنانچه از کولرهای ابی استفاده می کنند آن را بر روی دور کند تنظیم کنند و در کولرهای گازی نیز درجه پایین تر از ۲۵ درجه نباشد.
به گزارش ایرنا، پیک مصرف تابستان سال گذشته استان زنجان ۵۹۹ مگاوات بود که این رقم در سال‌جاری به ۵۷۷ مگاوات کاهش یافته است.برای گذر از پیک تابستان و مدیریت مصرف شرکت توانیر برنامه های تشویقی جهت تعرفه های صنعتی، خانگی، تجاری، کشاورزی و عمومی لحاظ شده است.
ساعت طلایی مدیریت مصرف انرژی برق استان از ساعت ۱۳ تا ۱۷ بعدازظهر و ۲۰ تا ۲۲ شب تا ۱۵ شهریور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha