۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 1184
کد خبر: 83863848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ایرانشهر: مهارت آموزی جوانان تاثیر بسزایی در جهش تولید دارد

زاهدان- ایرنا- معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: مهارت آموزی جوانان در رونق تولید، اشتغال و کارآفرینی تاثیر مستقیمی دارد بنابراین این مساله باید مورد توجه مسوولان باشد.

ابوذر کوثری روز سه‌شنبه در نشست شورای مهارت آموزی ایرانشهر اظهارداشت: باتوجه به سیاست دولت در رابطه با مهارت آموزی، این موضوع باید در دستور کار همه مدیران قرار گیرد و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی زمینه حضور فعال جوانان را در این عرصه فراهم کرد.

وی به اهمیت مهارت آموزی عملیاتی پرداخت و نقش آن را در فرایند توسعه سیستان و بلوچستان حائز اهمیت دانست و افزود: دولت در این استان طرح‌های مهمی را در مقایسه با سایر استان‌های همجوار و کشور در دست اجرا دارد ‌که این مساله لزوم کسب مهارت را برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در آینده نزدیک ضروری می‌سازد.

فرماندار ایرانشهر گفت: در سیاست گذاری‌های مربوط به مهارت آموزی مدیران باید خلاها را شناسایی و نیازها را به دانشگاه‌ها جهت راه‌اندازی رشته‌های موردنیاز منطبق با سلایق و ظرفیت‌های هر حوزه جغرافیایی اعلام کنند.

وی بیان کرد: تعامل و همسویی و دوری از موازی کاری از سوی مسوولان دست اندرکار مقوله مهارت آموزی می‌تواند شورای مهارت آموزی موفقی در شهرستان ایجاد کند و مدار آموزش در حوزه شهرستان‌ها را براساس تشکیل کارگروه‌های فنی جهت دهد.

 مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز ضمن تبریک هفته مهارت اظهارداشت: ما متولی آموزش و مهارت‌های آموزشی هستیم و همه ما باید سهمی در جهت ارتقای مهارت آموزی در سطح شهرستان داشته باشیم.

خداداد اولیایی افزود: با توجه به توانمندی‌های سیستان و بلوچستان در زمینه طلا و جواهر برای نخستین بار این استان میزبان رقابت ملی در این بخش شده است. 

وی خاطرنشان کرد: سه برنامه در سیستان و بلوچستان شامل ایجاد دپارتمان آموزش روستایی، صنایع دریایی بندری در حوزه جنوب و آب و کشاورزی در شمال این استان برای رونق مهارت آموزی ایجاد شده است.

رییس دانشگاه فنی وحرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز ضمن اعلام آمادگی نسبت به راه‌اندازی دانشگاه فنی وحرفه‌ای در ایرانشهر گفت: مدل توسعه کشورهای صنعتی و پیشرفته برگرفته از دانش و مهارت است. 

باقر کرد افزود: مهارت می‌تواند منزلت اجتماعی ببخشد و منابع انسانی را توانمند سازد و در کشورهای توسعه یافته این موضوع قابل لمس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha