۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 2058
کد خبر: 83863869
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف پروتئین برای پیشگیری از سوء تغذیه بیماران کرونایی ضروری است

مشهد- ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از عوارض ابتلا به بیماری کووید ۱۹، کم اشتهایی است لذا خانواده‌ها باید ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی غذای مقوی برای بیمار تهیه کنند تا دچار سوء تغذیه نشده و زودتر درمان شود.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر عبدالرضا نوروزی افزود: در چند ماه گذشته مصرف انواع ویتامین‌ها به منظور بهبود حال بیماران مبتلا به کووید ۱۹ سفارش می‌شد اما اکنون منابع علمی، مصرف انواع پروتئین‌ها را به میزان کافی برای درمان این بیماران ضروری می‌دانند.

وی با بیان اینکه برای  بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به دلیل شرایط خاص جسمانی و کم اشتهایی، باید غذاهای خوش طعم طبخ شود ادامه داد: پرهیز از مصرف سرخ کردنی‌ها  و مصرف مایعات کافی با غذاهای آب پز برای بازتوانی بدن لازم است اما باید توجه کرد که بیمار مبتلا به کووید ۱۹ کم اشتهاست بنابراین غذاهای بدون مزه، میل او را برای صرف غذا ترغیب نمی‌کند از همین رو بهتر است خانواده‌ها غذای مفیدی طبخ کنند تا بیمار دچار سوء تغذیه نشود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف میوه و سبزی و استفاده حداقل یک روز در میان از آب هویج، مصرف لبنیات در هر سه وعده می‌تواند به بیمار کرونایی کمک کند و برخلاف تصور عموم مصرف شیر برای حرکات دودی روده‌ای مفید است و باید در دوران بیماری مصرف شود.
وی افزود: مصرف تخم مرغ، مایعات کافی، آب میوه طبیعی و پرهیز از آب میوه‌های صنعتی برای بهبود حال بیماران مبتلا به کووید ۱۹ موثر است.
دکتر نوروزی با تاکید بر اینکه مصرف آب هندوانه نیز می‌تواند برای بیمار کرونایی مفید باشد ادامه داد: به دلیل کاهش اشتها عضلات بدن تحلیل می‌رود از همین رو پس از بهبودی باید توجه داشت که با تحرک کافی چربی جایگزین عضله نشود.

وی گفت: مصرف حبوبات نیز به عنوان پروتئین گیاهی در دوران پس از بهبودی می‌تواند در بازتوانی بدن بیمار مفید باشد.

براساس آخرین امار رسمی تاکنون ۲۷۶ هزار و ۲۰۲ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۴ هزار و ۴۰۵ نفر رسیده ‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha