کودکان بازمانده از تحصیل باید شناسایی و ساماندهی شوند

قزوین- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: کودکان بازمانده از تحصیل در استان باید شناسایی، ساماندهی و تحت آموزش قرار گیرند.

منوچهر حبیبی روز سه شنبه در نشست گروه زنان و خانواده استان قزوین افزود: کودکانی که به هر دلیلی از تحصیل بازمانده‌اند، باید شناسایی شوند و شرایط آنها مورد ارزیابی قرار گیرد و آمار دقیق این کودکان به ما کمک می‌کند تا تحلیل داده‌های آماری داشته باشیم و برای هر کدام از آنها برنامه درستی را پیاده کنیم.

وی در خصوص ساماندهی کودکان کار با بیان اینکه وجود کودکان کار در جامعه یک واقعیت اجتماعی است،اضافه کرد: باید تلاش شود زیان‌های این حوزه به کمترین حد ممکن برسد و مشکلات موجود بر سر راه اشتغال خانواده کودکان کار رفع شود تا شاهد کاهش معضل کودکان کار باشیم.

این مسوول در ادامه با تاکید بر اینکه باید جمعیت بی سواد را به صفر برسانیم، خاطرنشان کرد: ریشه کنی معضل بی سوادی نیازمند عزم جدی  مردم و مسوولان است.

وی اظهار داشت:  آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند به به همه مسایل مربوط به تعلیم و تربیت و رفع موانع بی‌سوادی در جامعه بپردازد بنابراین باید دستگاه‌ها و حتی مردم در این زمینه ایفای نقش کنند.

این مسوول خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی آموزش برای همه است به گونه ای که در هر زمان، شرایط و مکان امکان تحصیل برای هر کس که اراده تحصیل داشته باشد وجود دارد و کارنامه نظام در حوزه آموزش و پرورش بسیار درخشان بوده و می‌تواند حتی به عنوان یک الگو در جهان معرفی شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به عضویت ایران در کنوانسیون حقوق کودکان،افزود: همه دولت‌ها موظفند به حقوق بشر از جمله کودکان احترام بگذارند و در این حوزه ۲ موضوع شخصیت کودک و حقوق او بسیار حائز اهمیت است و توجه به آموزش و تربیت مناسب این قشر یک اصل اساسی و از مهم ترین وظایف دولت به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر وظیفه دولت‌ها در قبال حقوق کودک و نوجوان، تاکیدات دین اسلام در این خصوص وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند و بر اساس این امور فضای خانواده برای کودک و نوجوان باید سالم و امن باشد.

این مسوول تصریح کرد: نظارت بر مهاد کودک باید بیش از پیش صورت گیرد تا  آموزش در کنار تربیت دینی و اسلامی به شکل احسن انجام شود چرا که بعضی خانواده‌ها از نوع تربیت برخی مربیان شکایت دارند که منطبق با اصول اخلاقی و دینی نیست و باید رفع اشکالات در این خصوص مورد تاکید قرار گیرد.

حبیبی با اشاره به تک بعدی بودن آموزش در مدارس، افزود: مدارس ما باید چند بعدی باشد و صرفا به آموزش دروس توجه نکند بلکه در کنار آموزش‌های تحصیلی درس‌های تربیتی و اخلاقی مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha