۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۰۳
کد خبر: 83865335
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولویت پروژه‌های پژوهشی باید حل مسایل جامعه باشد

کرمانشاه- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه بر مسئله شناسی مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان تاکید کرد گفت: اولویت پروژه‌های پژوهشی و فناوری دستگاه‌های اجرایی باید در راستای حل مسایل و مشکلات جامعه باشد.

«افشین کریمی» روز چهارشنبه در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری که در سرسرای شهدای استانداری کرمانشاه برگزار شد، بااشاره به تشدید تحریم ها و میزان تاثیرگذاری آنها و همچنین وضعیت کرونا در کشور گفت: اولویت های پژوهشی هر سال باید با توجه به شرایط برای حل مشکلات و مسایل روز جامعه تغییر ‌یابد.

او با اشاره به کمبود اعتبارات پژوهشی فناوری و نوآوری استان گفت: اعتبارات سال گذشته فقط ۵۰ درصد پژوهش ها را پوشش داد هرچند با هم افزایی دانشگاه ها و از محل بودجه پژوهشی تحقیقی آنها طرح هایی که با اعضای هیات علمی دانشگاه بود توانستیم اکثر آنان را به سرانجام برسانیم.

کریمی از کارگروه آموزش و پژوهش و فناوری و نوآوری استان خواست فقط به پژوهش توجه نکنند و به طرح های فناوری و نوآوری شرکت های دانش بنیان نیز توجه جدی داشته باشند و همچنین به آموزش برابر با پژوهش توجه کنند.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود از دستگاه های اجرایی خواست نتایج پروژهای پژوهشی سالیان گذشته و میزان تاثیرگذاری آنها را گزارش دهند تا مشخص شود آیا این اعتبار و هزینه ای که برای این پروژه ها شده، نتایجی هم داشته است یا نه؟
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه در ادامه از کوتاهی زمان بندی اعلام نتایج پروژه‌ها انتقاد کرد و گفت: مگر می شود در عرض ۲ و سه هفته نتیجه یک پروژه مشخص شود.

کریمی در پایان بر تشکیل کمیته های تخصصی دانشگاهی در حوزه‌های اقتصادی، جامعه شناسی و فرهنگی در راستای ریشه یابی و مسئله شناسی مشکلات استان تاکید کرد و گفت: مباحث کارگروه ابتدا باید در کمیته‌های کارشناسی و تخصصی بررسی و سپس در کارگروه جمع بندی موضوعات مطرح شود و تا زودتر روند تصویب شود و از زمان تعیین شده بهتر استفاده کنیم. 

وی در پایان اظهار داشت: امسال ۱۱۴ طرح پژوهشی براساس نیازسنجی دستگاه های اجرایی معرفی شده که باید براساس اولویت های استان توسط کمیته های مختلف بررسی و انتخاب شوند. 

تکراری بودن مباحث و موضوعات گروه آموزش، پژوهش و فناوری و نوآوری استان از جمله انتقادها بود که اعضای کارگروه در این جلسه مطرح کردند و خواهان ثبت موضوعات در یک سامانه شدند تا هر سال موضوعات و مباحث تکراری بیان نشود.