پویش اطلاع رسانی و ارتقای پوشش واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: پویش اطلاع رسانی و ارتقای پوشش واکسیناسیون با مشارکت مردم از امروز چهارشنبه به مدت یک ماه در حوزه زیر پوشش این دانشگاه آغاز شد.

 دکتر سید مهدی طباطبایی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: واکسیناسیون یک اقدام موثر برای مقابله و مقاومت بدن در مقابل میکروب‌هاست که با هزینه کم می‌توان از ابتلا به بیماری‌های عفونی جلوگیری کرد.

وی افزود: با توجه به همجواری سیستان بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان که از پوشش پایین واکسیناسیون و نبود زیرساخت‌های لازم جهت ارتقا برنامه‌های بهداشتی برخوردار هستند می‌تواند به عنوان یک زنگ خطر تمامی دستاوردهای سال‌های اخیر کشور را به چالش بکشاند و بر این اساس باید از تمام ظرفیت‌ها از جمله مشارکت رابطان و سفیران سلامت در جهت تشویق مردم برای پوشش و ارتقای واکسیناسیون استفاده کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: به خانواده‌ها توصیه می‌شود حتی در شرایط بحران کرونا واکسیناسیون کودکانشان را به تاخیر نیاندازند و با مراجعه به خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت، واکسیناسیون فرزندانشان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام دهند که سلامتی کودکان به خطر نیافتد.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha