اخبار کوتاه خراسان رضوی

۱ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۵۲
کد خبر: 83881591
اخبار کوتاه خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- معرفی عضو جدید شورای اسلامی شهرستان مشهد، بهره برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در این شهر، پلمپ ۳۴ واحد صنفی متخلف در جنوب خراسان رضوی و کشف یک دستگاه فلزیاب در شهرستان زاوه از مهمترین اخبار کوتاه امروز این استان است.

رمضان علی فیضی روز چهارشنبه به عنوان عضو جدید شورای اسلامی شهرستان مشهد معرفی شد.

وی جانشین امیر شهلا عضو سابق این شورا شد و همچنین شهناز رمارم دیگر عضو این شورا با رای گیری اعضا به عنوان نماینده این نهاد در شورای اسلامی استان خراسان رضوی تعیین و معرفی گردید.

بودجه سال ۱۳۹۹ شورای اسلامی شهرستان نیز در جلسه امروز مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و کلیات آن به تصویب رسید. 

بهره برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در مشهد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: یک جایگاه عرضه سوخت با هزینه ۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم برای ۱۵ نفر در مشهد بهره‌برداری شد.

علی اصغر اصغری عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با بهره برداری از این جایگاه ترافیک در ورودی قوچان به مشهد به حداقل خواهد رسید.

وی ادامه داد: این جایگاه در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر احداث شده و دارای ۲ سکو، ۱۲ نازل و ظرفیت ۱۵۰ هزار لیتر ذخیره سازی است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: با افتتاح این جایگاه تعداد جایگاه‌های منطقه به ۱۲۹ و تعداد جایگاه‌های مشهد به ۵۳ واحد رسید.

۳۴ واحد صنفی متخلف در جنوب خراسان رضوی مهر و موم شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: از ابتدای شیوع کرونا طی پنج ماه گذشته تاکنون ۳۴ واحد صنفی و اماکن عمومی متخلف در شهرستان‌های گناباد و بجستان در جنوب خراسان رضوی مهر و موم شدند.

دکتر جواد صادقی نسب روز چهارشنبه طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۲۵ واحد صنفی تهیه، توزیع، طبخ و عرضه مواد غذایی و ۹ فقره اماکن عمومی بودند.

وی ادامه داد: ۴۱ مرکز تهیه، توزیع، طبخ، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی متخلف طی این مدت به مراجع قضائی معرفی شدند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: در مجموع ۱۲ هزار و ۹۸ مورد بازدید مشترک توسط کارشناسان بهداشت محیط با کارشناسان سایر دستگاههای اجرایی ذیربط یا به صورت موردی توسط کارشناسان بهداشتی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون از اماکن عمومی و مراکز عرضه، تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی شهرستان‌های گناباد و بجستان انجام شده است. 

نزاع دسته جمعی در روستای لایین به سازش رسید

با تلاش اعضای شورای حل اختلاف روستای لایین شهرستان کلات، نزاع دسته جمعی به صلح رسید و آرامش به این روستا بازگشت.

به گزارش روز چهارشنبه شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی، رییس این شورا گفت: در این نزاع دسته جمعی علاوه بر طرفین دعوا به علّت تعصبات قومی خانواده های طرفین نیز دچار ناآرامی شدند.
محمود رفسنجانی افزود: در این راستا، پنج فقره پرونده کیفری در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کلات طرح شد که با تلاش اعضای شورای حل اختلاف این روستا این پرونده با اصلاح ذات البین مختومه شد و با آشتی خانواده های دو طرف آرامش به روستای لایین بازگشت.
وی ادامه داد: در تیر ماه سال جاری ۲۴ پرونده کیفری از دادسرای عمومی و انقلاب کلات به شورای حل اختلاف لایین ارجاع شد که تاکنون ۱۵ پرونده از این تعداد با اصلاح ذات البین مختومه شده است.
رییس شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی افزود: در سال گذشته ۸۱۰ پرونده صلح و سازش در شورای حل اختلاف شهرستان کلات ثبت شد که از نظر عملکرد این شهرستان مثبت ارزیابی شده است.

کشف یک دستگاه فلزیاب در شهرستان زاوه

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان‌رضوی از کشف یک دستگاه فلزیاب از یک متهم در محدوده شهرستان زاوه خبر داد.

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی روز چهارشنه به نقل از سرهنگ محمدعلی مدیر گزارش داد: این دستگاه فلزیاب از مسافر خودرویی که در مسیر تربت‌حیدریه به زاوه در حرکت بود توسط ماموران پاسگاه "کاریزک ناگهانی" شهرستان زاوه کشف شده است. 

وی افزود: این متهم برای رسیدگی به مرجع قضایی معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha