۱۱۰ هکتار از اراضی همدان رفع تصرف شد

۳ مرداد ۱۳۹۹، ۶:۴۰
کد خبر: 83881970
۱۱۰ هکتار از اراضی همدان رفع تصرف شد

همدان- ایرنا- جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: ۱۱۰ هکتار از اراضی ملی این استان سه ماهه نخست امسال رفع تصرف شد.

رضا خسروی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی هنگام گشت زنی وضعیت اراضی ملی را رصد و در صوت تخریب و تصرف اقدام به تشکیل پرونده می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین نیروهای داوطلب و اهالی مناطق روستایی هر نوع تخریب و تصرف را گزارش می‌دهند و نیروهای حفاظت منابع طبیعی با حضور در محل اقدام به ثبت مشخصات محل تخریب و تطبیق آن به وسله جی.پی.اس با نقشه های یو.تی.ام که در آن اراضی ملی و مستثنیات مشخص شده، می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان بیان کرد: چنانچه محل تخریب در محدوده اراضی ملی باشد برای فرد متخلف پرونده قضایی تشکیل و متخلف به دادگاه معرفی می‌شود.

خسروی ادامه داد: پس از صدور رای و قطعی شدن آن، تقاضای اجراییه صادر می شود و تیم های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری نسبت به رفع تصرف اقدام می‌کنند البته برخی کشاورزان پیش از تشکیل پرونده قضایی نسبت به خلع ید و پرداخت خسارت اقدام می کنند.

وی درباره علت تشکیل پرونده‌های تصرف اراضی ملی اظهار داشت: اراضی برخی کشاورزان در مجاورت اراضی ملی است و عده ای به مرور زمان اقدام به شخم زدن زمین‌های اراضی ملی و تصاحب آنها می‌کنند.

وی گفت: یکی از مطالبات این مجموعه افزایش نیروی انسانی و تامین تجهیزات به ویژه خودرو است چرا که کمبود نیرو، این مجموعه را در نظارت و کنترل اراضی ملی با مشکل مواجه کرده است.

سال گذشته ۷۴۰ هکتار از اراضی ملی همدان رفع تصرف شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha