۲ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۴۶
کد خبرنگار: 1762
کد خبر: 83882508
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار مراغه: کمیته های روستایی برای مقابله با کرونا فعال شوند

مراغه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: در بدترین شرایط ممکن از زمان شیوع بیماری کرونا در شهرستان قرار داریم و ضروریست کمیته‌های روستایی برای مقابله با این بیماری فعال شوند.

سیدعلی موسوی حسینی روز پنج شنبه در بازدید از روستاهای بخش سراجوی مراغه اظهار داشت: بزرگترین پتانسیل روستاها، دهیاران و شوراهای اسلامی هستند و باید در این روزه ها کمیته های روستایی با محوریت دهیاری و شورا فعالیت کنند.
وی گفت: در بخش سراجوی مراغه کمیته های روستایی از همان روزهای نخست شیوع بیماری کرونا ویروس فعالیت می کنند اما این کافی نیست و فعالیت تخصصی آن ها با توجه به محدودیت های اعمال شده نیاز است.
موسوی حسینی افزود: عمران و آبادانی روستاها باید در اولویت برنامه های شهرستان باشد و باید توسعه متوازن و توزیع عادلانه منابع مورد توجه روسای دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
وی گفت: بررسی مشکلات روستاهای قورو چای(قوری چای) و پروز های دیگر روستاهای بخش سراجو از جمله اولویت های این بازدید یک روزه بود.
وی اضافه کرد: مشکلات موجود با نشست ها و بازدیدهای تخصصی با دستگاه های متولی رفع خواهد شد.
وی افزود: فعال کردن شرکت تعاونی دهیاران بخش سراجو می تواند در عمران و آبادانی روستاها نقش مهمی را ایفا کند.
وی همچنین بر بیمه حوادث در روستاها با همکاری دهیاری ها تاکید کرد.
بخشدار سراجوی مراغه نیز در این بازدید گفت: در بخش سراجو ۱۸۰ شورای فعال و ۶۱ دهیاری در روستاهای بالای ۲چ خانوار فعالیت می کنند و جمعیت بخش حدود ۲۵ هزار نفر است.
فرخ محمدزاده گفت: پروژه های عمرانی خوبی در بخش سراجو در حال اجراست که ۲ مدرسه اجرایی توسط بنیاد برکت در روستاهای آلماچوان و کرمجوان از جمله این پروژهاست.
وی افزود: مدرسه سه کلاسه روستای احمدآباد با مشارکت خیر مدرسه ساز از دیگر پروژهاست.
محمدزاده گفت: همچنین کانال آبیاری مزارع در روستای کرمجوان به طول ۶.۵ کیلومتر در حال اجراست.
وی افزود: ۲ کیلومتر این پروژه از سوی جهاد کشاورزی در سال های گذشته اجرا شده و مابقی با مشارکت اهالی و اعتبارات سیل سال ۹۸ هم اکنون در حال اجراست.
وی گفت: برای اجرای این پروژه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.
وی از مشارکت اهالی روستای آغبلاغ در اجرای طرح های عمرانی روستا تقدیر کرد و گفت: اهالی روستا با مشارکت و خودیاری به خصوص در مسیرگشایی و تملک با دهیاری روستا همکاری خوبی داشتند.
وی گفت: اجرای طرح های عمرانی در روستاها نیازمند مشارکت و همراهی اهالی روستاهاست.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha