محمدعلی صحرایی روز شنبه در جلسه مشترک با فرمانداران شهرستانهای جنوبشرق تهران گفت: بر اساس بند الف ماده ۱۰۸ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر ضرورت کاهش جانباختگان تصادفات رانندگی، بررسی وضعیت نقاط پرتصادف و حادثهخیز در دستور کار استانداری تهران قرار گرفته و تلاش میشود تا با برگزاری جلسات تخصصی، این نقاط شناسایی و مشکل آنها رفع شود.
وی افزود: تشکیل کمیسیون ایمنی راهها با تأکید وزارت کشور، در دستور کاراستانداری تهران قرار دارد تا بر اساس آن، مشکلات نقاط حادثهخیز برطرف و تا حد توان، عامل جاده در ایجاد تصادفات منجر به فوت و جرح حذف شود.
این مقام تصریح کرد: لازم است تا با تدوین برنامه منسجم در هر شهرستان که با همکاری پلیس راهور، شهرداری، بخشداری، راهداری و سایر ادارات مرتبط صورت میگیرد، تمامی نقاط حادثهخیز جاده ای در شهر و روستاها رفع و وضعیت عبور و مرور در داخل شهر و روستاها و مبادی ورودی و خروجی شهرستانها بهبود یابد.
کاهش تصادفات جادهای منجر به فوت و جرج در ورامین
فرماندار ورامین نیز در این جلسه اظهار کرد: با انجام اصلاحات هندسی و رفع مشکل ۱۱ نقطه پرخطر شهرستان، میزان وقوع تصادفات جادهای منجر به جرح و فوت در این شهرستان در چهارماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
حسین کاغذلو افزود: با بررسیهای صورت گرفته، ۱۹ نقطه حادثهخیز در مناطق مختلف ورامین شناسایی شده که از این تعداد، ۱۱ مورد به طور کامل برطرف و ۸ مورد دیگر در این جلسه تعیین تکلیف و در کمترین زمان رفع مشکل میشود.
وی اعلام کرد: با رفع مشکلات نقاط حادثه خیز ورامین، تصادفات منجر به فوت ۶۰ درصد، تصادفات جرحی ۲۲ درصد و تصادف منجر به خسارت ۴۱ درصد نسبت به ۴ ماهه نخست سال گذشته کاهش یافته است.
این مقام گفت: یکی از نقاط حادثه خیز ورامین به دلیل عبور عابران پیاده از عرض خیابان، بلوار سپهبد سلیمانی است که ظرف یکماه آینده یکدستگاه دوربین کنترل سرعت در این مکان نصب میشود تا با کاهش سرعت خودروها، از بروز حوادث رانندگی پیشگیری شود.
کاغذلو افزود: سال گذشته یک و نیم کیلومتر از مسیر ۷ کیلومتری ورامین به روستایآبباریک توسط دهیاری جدولکاری شد که در بازدید وزیر راه از این مسیر، دستور جمعآوری جداول و نصب نیوجرسی(دیوارههای بتنی) صادر شد که با توجه به هزینه چندصد میلیونی در این محور، درخواست داریم که این جداول باقی مانده و مابقی راه تا ورامین نیوجرسی کار شود.
وی تصریح کرد: با احداث کمربندی شمالی، مسیر دسترسی روستاهایی مانند جعفرآباد اخوان مسدود شده که دسترسی روستائیان به احداث دوربرگردان نیاز دارد.
فرماندار ورامین با اشاره به تاریکی مطلق کمربندی شمالی ورامین – پیشوا و وقوع تصادفات متعدد منجر به فوت گفت: این مسیر در حوزه دو شهرستان ورامین و پیشوا قرار گرفته که اگر بر اساس دستور معاون استاندار تهران، نگهداری این مسیر به ورامین سپرده شود، این آمادگی وجود دارد که با استفاده از منابع داخلی، روشنایی آن به طور کامل تأمین گردد.
نقاط حادثه خیز ترافیکی شهرستان قرچک کاهش یافت
فرماندار شهرستان قرچک نیز در این جلسه طی سخنانی گفت: با اجرای طرح اصلاحی شبکه معابر، میادین، دوربرگردان ها و ... نقاط حادثه خیز ترافیکی در شهر و روستاهای قرچک کاهش یافت.
بهمن خطیبی اظهار داشت: روزانه ۸۵ هزار تردد در مسیر ری به قرچک اتفاق می افتد که این حجم از تردد با عبور خودروها از جاده تهران- قم برابری میکند ضمن این که قرچک، شهرستانهای جنوب شرق استان تهران است.
وی افزود: احصای نقاط حادثه خیز جاده ای از اهداف مهم و اولویت دار شورای ترافیک شهرستان است تا حتی یک نفر فوتی در تصادفات جادهای وجود نداشته باشد.
خطیبی، جای خالی مباحث آموزشی را در شورای ترافیک استان محسوس دانست و افزود: برای دستیابی به هدف کاهش تصادفات جادهای، لازم است تا فرهنگ ترافیک و رانندگی قانونی در بین افراد جامعه نهادینه شود و این مهم جز با آموزش مستمر میسر نمیشود.
شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک با بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوبشرق تهران واقع شده اند.
نظر شما