فرمانده سپاه یزد از ایجاد بانک اطلاعات نیازمندان استان خبر داد

یزد - ایرنا- فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: برای نخستین بار بانک اطلاعات اقشار آسیب‌پذیر جامعه ایجاد شده که تاکنون بخش زیادی از افراد مورد نظر تحت پوشش قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، سرتیپ رضا پورشمسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این بانک تاکنون نسبت به شناسایی و عضویت حدود ۳۵ هزار نفر از افراد ضعیف استان اقدام کرد .

وی ادامه داد: از این تعداد حدود ۱۱ هزار نفر قبلا تحت پوشش نهادهای حمایتی بودند و بقیه به خاطر کرونا دچار آسیب و مشکلات اقتصادی شدند.

این مسوول اظهار کرد: برای کمک به افراد نیازمند جامعه باید ابتدا یک شناسایی دقیق با ایجاد بانک اطلاعات وجود داشته باشد که محقق گردید.

پورشمسی گفت: هنوز کار برای کامل شدن این بانک با همکاری خیران، پایگاه‌های مقاومت و نهادهای حمایتی و تشکل‌ها ادامه دارد.

فرمانده سپاه الغدیر گفت: تاکنون برای خدمت به اقشار آسیب‌پذیر و نیازمندان جامعه در رزمایش کمک مومنانه اقدامات خوبی انجام گرفت.

پورشمسی اظهار کرد: برای اینکه کمک‌های مادی بنحو مناسب به دست نیازمندان جامعه و آسیب‌دیدگان کرونا برسد باید همه همکاری کنند.

وی از برگزاری رزمایش جدید در سه مرحله به مناسبت عید قربان تا غدیرخم ، ماه محرم و ماه صفر با همکاری خیران و همراهی مسوولان خبر داد.

همچنین از برگزاری کنکره ملی چهار هزار شهید دارالعباده در اواخر امسال با برنامه های فرهنگی و هنری و به خصوص کمک به نیازمندان خبر داد.

فرمانده سپاه الغدیر گفت: در این کنکره به خاطر کرونا از برنامه‌های حضوری کاسته می‌شود و بنا بیشتر اجرای طرح‌های فرهنگی و عام‌المنفعه است.

پورشمسی گفت: قرار است به مناسبت کنکره در بخشهای مختلف چهار هزار فعالیت عمرانی، فرهنگی، هنری، ورزشی و اقتصادی برگزار شود.

خیران همراهی کنند

همچنین جانشین سپاه الغدیر یزد گفت: رزمایش تعاون و احسان به منظور کمک به نیازمندان واقعی جامعه با همکاری و پیگیری اقشار مختلف و خیران برگزار می‌شود.

سرهنگ حسین زارع کمالی افزود: در این رزمایش مشارکت مردم و خیران همانند گذشته در راستای خدمت به نیازمندان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی اظهار کرد: برای جلوگیری از موازی‌کاری در توزیع کمک به نیازمندان، ۱۵۰ هزار بسته معیشتی پیش‌بینی شده که با همکاری پایگاه‌ها اقدام می‌شود.

این مسوول خاطر نشان کرد: برای کاهش موازی‌کاری در توزیع کمک به اقشار ضعیف جامعه کار شناسایی آنها صورت گرفته و همکاری مردم نیاز است.

زارع کمالی همچنین به همکاری خوب فعالان فرهنگی و رسانه‌ها در رزمایش کمک مومنانه در مرحله اول در استان اشاره کرد و قدردانی نمود.

رسانه‌ها روشنگر طرح‌ها باشند 

همچنین مسوول روابط عمومی سپاه الغدیریزد گفت: برای تحقق برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و انجام ماموریت‌های بسیج به همکاری نیاز است.

محمد برزگر افزود: همکاری رسانه‌های گروهی با مجموعه سپاه در سال گذشته و چهارماهه امسال جای قدردانی است.

وی خاطر نشان کرد: برای رزمایش تعاون و احسان و همچنین برگزاری کنکره ملی چهار هزار شهید سرفراز، نقش رسانه‌ها بسیار تعیین کننده است.

این مسوول گفت: باید رسانه‌های گروهی در بخش‌های مختلف نسبت به تبیین اهداف نظام و انقلاب اسلامی و ماموریت بسیج اقدام کنند.

برزگر خاطر نشان کرد: برای اجرای برنامه‌های مختلف اجرایی و فرهنگی بدون شک رسانه‌ها می‌توانند با تهیه و انعکاس اخبار و گزارشات کمک‌یار مجموعه باشد.

۳۲۰ هزار نفر عضو بسیج استان یزد هستند.

   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha