۶ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۵۹
کد خبر: 83885837
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوا در خراسان رضوی رو به کاهش می‌رود

۶ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۵۹
کد خبر: 83885837
دمای هوا در خراسان رضوی رو به کاهش می‌رود

مشهد- ایرنا- "بارشهای رگباری و پراکنده همراه با کاهش دمای هوا" در روزهای پایانی هفته جاری، آخرین پیش‌بینی هواشناسی برای مناطق مختلف استان خراسان رضوی است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: میانگین دمای هوا در این استان از روز چهارشنبه هشتم مرداد ماه جاری رو به کاهش خواهد گذاشت.

زهرا مبشری افزود: بر این اساس دمای هوای در خراسان رضوی تا پایان هفته جاری به میزان هشت درجه سانتیگراد خنکتر می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش ابرناکی هوا و وقوع بارشهای رگباری در شمال غرب و نیمه شمالی خراسان رضوی دیگر رخداد جوی پیش‌بینی شده روزهای پایانی هفته جاری برای خراسان رضوی است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی همچنین بیشینه دمای هوای مشهد را ظرف امروز و فردا هفتم مرداد ماه جاری به ترتیب ۳۸ و ۳۹ درجه  سلسیوس پیش‌بینی و بیان کرد: از روز چهارشنبه هشتم مرداد ماه دمای هوا در این کلانشهر رو به کاهش خواهد گذاشت.

وی گفت: به این ترتیب "بیشینه" دمای هوای مشهد روز جمعه دهم مرداد ماه جاری به ۳۱ درجه نزول کرده و خنکتر می‌شود. 

مبشری افزود: "کمینه" دمای هوای این کلانشهر نیز طی همین مدت بین سه تا چهار درجه کاهش یافته و از ۲۳ به ۱۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی گفت: همچنین از فردا هفتم مرداد ماه جاری وزش باد به نسبت شدید تا شدید همراه با گرد و خاک، نوار شرقی و غرب استان خراسان رضوی را فرا می‌گیرد.

قوچان در شمال خراسان ضوی با "کمینه" دمای ۱۶ درجه و سرخس در شمال شرقی این استان با "بیشینه" دمای ۴۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت گذشته بودند.

بیشترین شدت وزش باد نیز ظرف همین مدت در خراسان رضوی ۵۰ کیلومتر در ساعت گزارش شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha