رایزنی برای مشارکت صندوق کارآفرینی امید در توسعه خراسان شمالی

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری صندوق کارآفرینی امید در استان فراهم است و از ورود این موسسه به میدان توسعه و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ استقبال می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری،  محمدعلی شجاعی روز دوشنبه در دیدار با مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت: با کمک مردم و همه ارکان حاکمیتی در استان، تاکنون توانسته ایم قدم های موثری در زمینه سرمایه گذاری و توسعه استان برداریم.  

وی از کشاورزی به عنوان اصلی ترین پیشران توسعه استان یاد کرد و افزود: می توان با ایجاد صنایع تبدیلی در زمینه فرآوری سه محصول انگور، پسته و زعفران، مهاجرت از نواحی روستایی به شهرها را متوقف کرده و حتی به آن روند معکوس بخشید.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی،  توسعه صنعت دام سبک در این استان را نیز ضروری دانست و گفت: ما نیاز به برندسازی محصولات کشاورزی و دامی تولیدی در استان داریم.
شجاعی افزود: صندوق کارآفرینی امید را بازوی توانمند مدیریتی در کنار خود دانسته و از برنامه های آن در خراسان شمالی استقبال می کنیم.

استاندار خراسان شمالی در این دیدار از انعقاد تفاهم نامه های زیاد بین استان خراسان شمالی و صندوق کارآفرینی امید در هفته آینده خبر داد.

سالانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در خراسان شمالی تولید می شود که کمتر از نیمی از آن شانس فرآوری دارد.

صنایع تبدیلی و غذایی زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی ۴۷۰ هزار تن از انواع محصولات تولیدی استان را فراوری می کنند و با احتساب دیگر صنایع که زیر پوشش دیگر سازمان ها فعال هستند، این رقم به ۷۲۰ هزار تن می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha