۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83887669
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیلندرهای اکسیژن طبی ناایمن در زنجان از چرخه مصرف خارج می‌شوند

زنجان - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: سیلندرهای اکسیژن طبی ناایمن با رعایت جوانب استاندارد، از چرخه مصرف خارج می‌شوند و این موضوع با توجه به شرایط کرونایی حاکم و نیاز بیش از پیش به آنها اهمیت بسزایی دارد.

داود کارگرزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر عدم استفاده از سیلندرهای ناایمن توسط مراکز بهداشتی، درمانی استان افزود: کپسول‌های‌ اکسیژن استاندارد، باید هر پنج سال‌ یکبار مورد بازرسی و آزمون‌ دوره‌ای قرار گیرند.

وی اضافه کرد: در این زمینه آزمایشگاه‌های همکار نیز باید سرعت و دقت عمل بیشتری در انجام آزمون سیلندرهای اکسیژن طبی را در دستور کار خود قرار دهند.  

این مسؤول ادامه داد: بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز درمانی که از سیلندرهای اکسیژن طبی استفاده می‌کنند، باید نسبت به انجام بازرسی فنی و آزمون دوره‌ای این سیلندرها، از طریق آزمایشگاه‌های همکار تأیید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، اقدام کنند.

کارگرزاده افزود: امکان بروز خطر و آسیب در شرایط‌ حمل و نقل برای سیلندرهای اکسیژن وجود دارد که در این راستا برای پیشگیری ازسوانح و حوادث جبران ناپذیر احتمالی، باید کپسول‌های ناایمن با رعایت جوانب استاندارد، از چرخه مصرف خارج شوند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان، ادامه داد: طبق الزامات استاندارد اجباری به شماره ملی ۶۷۹۲، کپسول‌ها و سیلندرهای نگهداری گاز اکسیژن طبی بدون درز و قابل حمل، هر پنج سال یکبار مستلزم بازرسی و انجام آزمون‌های ادواری منظم هستند.

به گفته وی، مراکز درمانی و یا دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مالک سیلندرهای ذخیره سازی گاز اکسیژن هستند که باید نسبت به انجام بازرسی فنی و آزمون دوره ای سیلندرهای تحت استفاده خود از طریق آزمایشگاه های همکار واجد شرایط و تایید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، اقدام کنند.

وی اظهار داشت: آزمایشگاه‌های همکار استاندارد باید در رعایت دقیق معیارها و شاخص های استاندارد توجه کنند و اداره کل استاندارد استان زنجان نیز با دقت بیشتری فعالیت های این آزمایشگاه ها را پایش خواهد کرد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز اساسی مراکز درمانی به سیلندرهای اکسیژن طبی استاندارد، در بازدید سرزده از آزمایشگاه همکار سیال سازه کیان، نسبت به دقت و تسریع در بازرسی و انجام آزمون سیلندرهای اکسیژن طبی مراکز درمانی، تاکید شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha