۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85211947
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح جامع پایش گاز اکسیژن طبی در مراکز خدماتی درمانی زنجان آغاز شد

زنجان - ایرنا - سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: طرح جامع پایش گاز اکسیژن طبی و سیلندرهای حاوی آن در مراکز خدماتی درمانی استان آغاز شد.

مهدی قهرمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح جامع پایش "اکسیژن طبی" از سوی سازمان ملی استاندارد ایران به تازگی ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به اجباری بودن استاندارد "گاز اکسیژن طبی" و لزوم نظارت و بررسی وضعیت سیلندرهای گاز اکسیژن به لحاظ تطابق با استانداردهای مربوط، اضافه کرد: کارشناسان این اداره کل با همکاری اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان نسبت به بررسی و پایش سیلندرهای اکسیژن مستقر در مراکز درمانی و بیمارستان های استان اقدام می کنند.

این مسوول ادامه داد: در این بازدید تاکنون ۴۵۰ سیلندر مورد بازرسی قرار گرفته و تعدادی نمونه نیز به منظور بررسی بیشتر به آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران، ارسال شده است.

قهرمانی افزود: گاز اکسیژن طبی از ملزومات مهم مورد استفاده در خدمات پزشکی و درمانی بوده که پایش آن هم به لحاظ اهمیت مصرف آن برای طیف گسترده بیماران و هم جلوگیری از خطرات استفاده از گاز اکسیژن طبی با خلوص پایین‌تر از استاندارد ضروری است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: تولید و توزیع سیلندرهای محتوی گاز در بیمارستان ها و مراکز درمانی به لحاظ ایمنی مشمول مقررات استاندارد اجباری است و تمامی تولیدکنندگان این فرآورده باید در تولید آن الزامات استاندارد را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت این فرآورده از حیث درمانی برای معالجه بیماران، شایسته است مسوولان مراکز درمانی و بیمارستان ها این محصول را از مراکز تولید و عرضه دارای علامت استاندارد تهیه و نسبت به آزمون دوره ای آن اقدام کنند.

این مسوول یادآور شد: هم استانی ها نیز می توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت استاندارد کالاها اطمینان حاصل کنند.

طرح جامع پایش "اکسیژن طبی" تا پایان سال ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha