۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۳۵
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 83888056
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه خنک و بارشی در راه گیلان

۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۳۵
کد خبر: 83888056
سامانه خنک و بارشی در راه گیلان

رشت - ایرنا- سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: به تدریج از عصر و شب چهارشنبه نفوذ توده هوای خنک و بارشی را به منطقه داریم که در پی آن به تناوب در بعضی ساعات رگبار باران و وزش باد ( بعضی نقاط گاهی شدید ) و رعد و برق تا جمعه پیش بینی می شود.

شبنم هادی نژاد عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  با بیان اینکه نقشه هواشناسی نشان دهنده استقراری توده هوای گرم و پایدار طی ۲۴ ساعت آینده در منطقه است،  افزود:  طی این مدت گاهی با شکل‌گیری ناپایداری های موقتی  در بعضی نقاط به ویژه ارتفاعات و دامنه ها، افزایش ابر ، رگبار باران( موقتی شدید) و احتمال رعد و برق در استان دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد : به تدریج از عصر و شب چهارشنبه با نفوذ توده هوای خنک و بارشی به منطقه به تناوب در بعضی ساعات رگبار باران و وزش باد بعضی نقاط گاهی شدید و رعد و برق را تا جمعه در استان انتظار داریم.

به گفته هادی نژاد ؛ بارش ها طی پنجشنبه از شدت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی تا روز جمعه در استان مستقر است  تصریح کرد : از روز چهارشنبه کاهش دما به طور متوسط  در نقاط مختلف استان بین پنج تا ۱۵ درجه را شاهد خواهیم بود .

وی ابگرفتگی ، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در مناطق کوهستانی، احتمال اصابت صاعقه و احتمال لغزش و رانش زمین را از جمله پی امدهای احتمالی این سامانه بارشی عنوان کرد.

هادی نژاد به وضعیت هوای استان اشاره کرد و  اظهار داشت: بر همین اساس اسمان استان برای روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری به تدریج افزایش ابر ، وزش باد،  بعضی نقاط رگبار و رعد و برق به ویژه عصر و شب و برای روز پنجشنبه قسمتی ابری تا ابری و مه آلود، کاهش دما،  بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد پاره‌ای مناطق شدید پیش بینی می شود.

 جیرنده و دیلمان با ۳۸ و ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و کمترین دمای استان را طی شبانه روز گذشته به خود اختصاص داده اند.

نوسانات دمای رشت نیز طی شبانه روز گذشته بین ۲۴ تا ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha