به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سید محمد واعظی نژاد در نشست ستاد طرح آجر به آجر با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کرمان افزود: این استان به عنوان پایلوت برای اجرای طرح آجر به آجر در کشور انتخاب شده است و بعد از این مرحله این طرح در تمام کشور اجرا می شود.
وی به پویش ملی طرح آجر به آجر نیز اشاره و بیان کرد: پویش کلاسی روستا در استان کرمان در سامانه مهر مدرسه تعریف شده که خیرین و مردم میتوانند از طریق سامانه مهر مدرسه اطلاعات لازم را ببینند و با توجه به نیازهای آموزش و پرورش از طریق درگاه های اینترنتی تعیین شده نسبت به ساخت و تعمیر مدارس کمک و مشارکت کنند.
واعظی نژاد اظهار داشت: در طرح آجر به آجر که سامانه توسعه مردمی مهر مدرسه اطلاع رسانی شده و جذب کمک ها را انجام می دهد که راه های متفاوتی مانند اهدای املاک زمین و مستغلات، مشارکت در تعمیر و تجهیز مدارس و کلاس ها، ثبت درخواست ساخت پروژه مدرسه سازی و مشارکت در احداث و یا تکمیل طرح های نیمه تمام دولتی در این سامانه تعبیه شده است و خیرین و مردم میتوانند با مراجعه به این سامانه از کلیات و جزئیات طرح آجر به آجر و نیازهای آموزش و پرورش مطلع شوند و بر اساس اطلاعاتی که کسب میکنند نسبت به کمک و مشارکت در امر مدرسه سازی اقدام کنند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در ادامه افزود تعامل بین ۲ مجموعه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس موجب پیشرفت در پروژه ها شده و دغدغه های آموزش و پرورش دغدغه های نوسازی مدارس است.
وی تصریحکرد: کرونا موجب شده معادلات به هم بخورد و این معادلات بهم خورده بر روی کار آموزش و پرورش و ثبت نام دانش آموزان در مدارس تأثیر گذاشته است لذا سیل عظیمی از ثبتنام های مدارس غیردولتی به سوی مدارس دولتی روانه و آموزش و پرورش دچار بحران شده و جبران کمبود فضای آموزشی مشارکت و همکاری دستگاههای دولتی، نمایندگان مجلس، کارخانجات و بخشهای خصوصی و آحاد مردم را می طلبد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز از طرح آجر به آجر به عنوان یک طرح جامع و بسیار خوب برای رفع بخش زیادی از مشکلات آموزش و پرورش در بحث فضا تجهیزات و تعمیرات یاد کرد و گفت: ۶ هزار ساختمان در این نهاد وجود دارد که نیاز به نگهداری، تعمیر و سرویس دارند.
وی افزود: اگر نگهداری خوبی صورت نگیرد ساختمان ها تخریب میشود لذا مهم است که این ۶ هزار ساختمان فرسوده نشوند و مردم با مشارکت در طرح آجر به آجر در تعمیر و نگهداری مدارس نیز کمک می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به موضوع مکان یابی اشاره کرد و گفت: روسای آموزش و پرورش باید به نیازهای مناطق توجه کنند و خارج از تفاهمنامه و نظارت نوسازی از ساخت مدرسه جلوگیری می کنیم.
اسکندری نسب در ادامه افزود: در طرح آجر به آجر باید ذهن مردم و جامعه به سمت این طرح هدایت شود و مدیران مدارس نقش اساسی در اجرای این طرح دارند و فرهنگیان هم باید داوطلبانه در این طرح شرکت کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به نقش مهم مجمع خیرین مدرسه ساز و ظرفیت مجامع خیرین شهرستان ها اشاره کرد و گفت: مجامع خیرین مدرسه ساز باید پیگیری کنند تا این طرح به نحو احسن در بین مردم جا بیفتد و مجامع نیز در سال به اسم مجمع خودشان نیز یک مدرسه بسازند.
نظر شما