۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 83888660
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانک‌های متخلف خراسان شمالی به هیات خبرگان بانکی معرفی می‌شوند

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: بانک‌ها موظفند مصوبه‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را اجرایی کنند در غیر این‌صورت به هیات خبرگان بانکی معرفی خواهند شد.

محمود قنبری روز چهارشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: این هیات به عملکرد بانک‌ها در باره آسان سازی و گشایش کار واحدهای تولیدی و صنایع نظارت و کمک می‌کنند.

وی افزود: دستگاه های قضایی و نظارتی هم بر عملکرد بانک ها نیز نظارت دارند  و اگر مصوبه های کارگروه اجرایی نشود آنان برخورد می کنند.

وی از سرمایه گذاران در بخش های مختلف نیز خواست تا آنان نیز به مصوبه های کارگروه عمل کنند و افزود: اگر در این کارگروه ها از سرمایه گذاران خواسته می شود اقدامی انجام دهند باید به تعهدات خون عمل کنند زیراکه تمامی بانک ها نیز باید پاسخگوی دستگاه های نظارتی و بازرسی باشند.

قنبری با بیان اینکه هزاران میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده در دست سرمایه گذاران است و اقساط را پرداخت نمی کنند افزود: بانک ها نیز محدودیت دارند و باید پاسخگوی همه مردم در خصوص تسهیلات باشند.

وی از سرمایه گذارانی که از بانک ها تسهیلات گرفته اند خواست تا اقساط خود را به موقع پرداخت کنند و افزود: زیراکه دیرکرد و جریمه بانک ها به وام اصلی آنان افزوده می شود که مبلغ نهایی سنگین خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: واحدهایی که از ناحیه شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند بودجه ای برای آنان نداریم که جبران کنیم.

موارد اختلاف بین سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی با بانک در خصوص مسائل مربوط به دریافت تسهیلات، بازپرداخت و استمهال بدهی و همچنین اختلاف بر سر توجیه اقتصادی طرح ها و مشمول پرداخت تسهیلات شدن به هیات خبرگان بانکی ارجاع می شود و هر تصمیمی که خبرگان بانکی و اقتصادی بگیرند در حکم رای بانک مرکزی بوده و بانک ها و سرمایه گذاران باید از آن تبعیت کنند.

در این جلسه مسایل و مشکلات هتل داریوش بجنورد و همچنین دو کارگاه تولیدی دیگر مورد بررسی قرار گرفت.

کمیسیون هماهنگی بانک های دولتی خراسان شمالی شامل ۱۳ بانک است.

نسبت منابع به مصارف خراسان شمالی ۱۱۴ است، یعنی مصارف از منابع پیشی گرفته است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha