موارد بستری بیماران تنفسی در خراسان جنوبی کاهش یافت

بیرجند - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از کاهش موارد بستری بیماران حاد تنفسی و کرونایی در استان خراسان جنوبی طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: ادامه این روند منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دکتر محمد دهقانی امروز (چهارشنبه) درخصوص آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه طی چند روز اخیر با مشارکت و همراهی مردم عزیز با استفاده صحیح از ماسک و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، شاهد کاهش مختصری در میزان بستری بیماران حاد تنفسی و کرونا مثبت در استان بودیم.

وی افزود: به طوری که آمار بیماران حاد تنفسی بستری در بیمارستان از تعداد ۲۰۰ نفر به حدود ۱۸۰ نفر کاهش پیدا کرده همچنین تعداد بیماران کرونا مثبت بستری در بیمارستان‌ها از میانگین ۹۰ نفر به تعداد تقریبا ۷۵ مورد رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ضمن تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر بیان کرد: از هم‌استانی‌ها تقاضا می‌شود با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و روش‌های جایگزین به جای روش‌های حضوری، از برگزاری مراسم و تجمعات غیرضروری خودداری و همچنان از ماسک استفاده کنند.

وی با اشاره به سنت قربانی کردن در روز عید سعید قربان گفت: علاوه بر ویروس کرونا، بیماری‌های مشترکی بین انسان و حیوان مانند تب کریمه کنگو وجود دارد که با رعایت اصول بهداشتی و ذبح حیوان در محل‌های مناسب مثل کشتارگاه‌ها، می‌توان از شیوع آن جلوگیری کرد.

دهقانی از مردم خواست با استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمعات، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و امتناع از سفر به مناطق قرمز مثل خراسان رضوی، به کاهش موارد ابتلا به بیماری کمک کنند.

خراسان جنوبی که از اواسط خرداد امسال با افزایش مجدد موارد مثبت کرونا مواجه شد، براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وضعیت هشدار خارج شده است.

با این وجود از ۱۱ شهرستان استان هیچ شهرستانی در وضعیت سفید (کم‌خطر) نیست و پنج شهرستان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، چهار شهرستان وضعیت نارنجی (پرخطر) و ۲ شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha