به گزارش ایرنا، عنایتالله رحیمی، پنجشنبه در آیین کلنگ زنی خط سه قطار شهری شیراز که با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه انجام شد افزود: اگر امروز شهرداری اعلام میکند که آمادگی دارد که سهم خود در زمینه اجرای این خط را به طور کامل بپردازد، قسمت زیادی متاثر از سیاستهایی است که در کمیسیون ماده پنج اتخاذ کردهایم که اراضی اطراف این خط را به اراضی دارای ارزش افزوده بیشتری تبدیل کردیم که شهرداری بتواند دین خود را ادا کند.
وی تصریح کرد: شیراز شهری است که گسترش آن به شکل شرقی – غربی بوده و یک شهر طولی با پراکندگی جمعیت بالا است که این عامل سبب شده که هزینه زیرساختهای آن نیز افزایش پیدا کند.
او اضافه کرد: در مجموع، اقدامی که در زمینه رفت و آمد و حمل و نقل ریلی در این شهر از سال ۷۹ تاکنون انجام گرفته بسیار ارزشمند است.
استاندار فارس گفت: هرچند که گفته میشود کاش خطوط شمالی - جنوبی بیشتر امتداد پیدا میکرد تا عدالت اجتماعی رعایت شود و قشر ضعیفتر هم میتوانستند بیشتر از آن استفاده کنند.
رحیمی گفت: با احداث خط دوم مترو شیراز موضوع عدالت اجتماعی هم پررنگتر میشود چرا که مناطق جنوبی شهر به مناطق مرکزی و شمال پیوند مییابد.
وی ادامه داد: خط سوم مترو شیراز نیز که در امتداد خط یک احداث میشود میتواند شهرکهای حومه ای شهر را پوشش داده و جمعیتی افزون بر ۳۵۰ هزار نفر را با واگذاریهای جدیدی که صورت میگیرد تحت پوشش قرار دهد.
در این آیین، فاز اول پروژه خط سه مترو شیراز به طول ۹ کیلومتر با سه ایستگاه با اعتبار هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان آغاز شد که این فاز در طول پنج سال به بهرهبرداری می رسد.
نظر شما