۱۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 2100
کد خبر: 83891395
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شیراز: شتاب برای تصمیم‌گیری‌های کلان سمی مهلک است

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: نباید باعجله کارها را پیش برد؛ زیرا عجله برای کسانی که می خواهند برای کشور و استان تصمیم بگیرند، سمی مهلک است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام روز جمعه در نشست تخصصی با مجمع نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: ما درباره سرنوشت استان فارس با نمایندگان دغدغه مشترک داریم و این خود زمینه وحدت خواهد بود.

امام جمعه شیراز افزود: عموما هدف کلی و نهایی همه نمایندگان فارس توسعه عدالت‌محور استان است و همه همین موضوع را دنبال می‌کنند و پا را فراتر از این نمی‌گذارند.

وی با بیان اینکه جلسات مجمع نمایندگان فارس باید به صورت مستمر و صمیمانه استمرار یابد، اظهار داشت: این جلسات باید برگزار شود ولو اینکه به نظر برسد اثر ندارد؛ چراکه پیامبر اسلام (ص) فرموده‌اند با دور هم نشستن مومنان رحمت الهی نازل می شود.

اصلاح ساختار بودجه باید عدالت تامین شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس ابراز داشت: هم‌ اکنون اصلاح ساختار بودجه که رهبر انقلاب نیز بر آن تاکید دارند به موضوع عدالت باز می‌گردد و نظر رهبری این است که در اصلاح ساختار بودجه باید عدالت تامین شود؛ اما نخست باید ملاکی برای عدالت تعریف کنیم و طبق آن پیش رویم.

آیت‌الله دژکام بیان داشت: یکی از راه های حل این مسئله، تقسیم بودجه متناسب با سرانه است؛ بدین‌معنا بودجه باید براساس نیاز هر  منطقه تقسیم شود که البته کار آسانی نیست؛ ولی می‌توان به این سمت گام برداشت، چون از اعتبار ملی و  استانی برخورداریم.

وی با اشاره به اینکه مجلس قبلی درراستای اصلاح ساختار بودجه قول‌هایی داده بود، گفت: در این زمینه توفیقی حاصل نشد و امروز یکی از مسائل تامین عدالت در کشور، منتظر اقدام مجلس است و به مطالعه و بررسی نیاز دارد؛ از همین رو نمایندگان باید وقت بگذارند تا کلیات این قضیه اصلاح شود، البته به شرطی که رای شما برخاسته از بینش و دانش دقیق و صحیح باشد.

امام جمعه شیراز افزود: نباید در مجلس برای رای دادن درخصوص مسائل ملی به بقیه نگاه کرد، در دوره گذشته دغدغه برخی نمایندگان این بود که برای منطقه خود یک گام کوچک اجرایی بردارند و نگاه کلان استانی و ملی نداشته باشند و این، تنزل از مسئله اصلی به مسئله فرعی است.

نمایندگان مسائل کلان را درنظر داشته باشند

آیت‌الله دژکام عنوان داشت: نگاه نمایندگان علاوه بر مسائل شهری و استانی باید به مسائل کلان و راهبردی کشور هم باشد.

وی با اشاره به اینکه در موضوع عدالت‌محوری باید به آمایش سرزمین توجه کرد، ادامه داد: اگر خواهان پیشرفت کشور هستیم، باید برنامه چشم‌انداز را مدنظر داشته باشیم و یکی از مسائلی که در این مجلس، می‌تواند متناسب با گام دوم انقلاب تغییر کند، همین است.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: در بسیاری موارد سریع وارد بعد عملیاتی می شویم و می بینیم که جواب نمی‌دهد؛ به همین دلیل است که تعداد زیادی از پروژه‌های سوخته وجود دارد که در آن پول بیت‌المال ضایع شده است.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه شیراز حرم سوم اهل بیت (ع) است، گفت:حرم احمدابن موسی (ع) بهترین ظرفیت برای جان‌گرفتن استان فارس است و نمایندگان باید برای عمران و آبادانی و محوریت یافتن سومین حرم اهل بیت (ع) اهتمام ورزند.

اخبار مرتبط