مسئولان فارس اجرای طرح "خانواده متعالی" را در سفر رئیس جمهور پیگیری کنند

شیراز - ایرنا - امام جمعه شیراز گفت: طرح خانواده متعالی برای نخستین بار در کشور در فارس تدوین شد و مسئولان باید در سفر پیش روی رئیس جمهور به این استان مقدمات و اعتبارات مورد نیاز اجرای آن را مطالبه و درخواست کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز افزود: مسئولان تلاش کنند تا اکنون که این سخن و طرح ارزشمند اولین بار در فارس مطرح شده اجرایی شود.

وی با اشاره به دیدار خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه داد: وزیر برای تاکید ویژه بر مسائل اجتماعی و فرهنگی در دومین سفر رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به فارس قول مساعد داد و این امر باید از سوی مجموعه مدیران استانی پیگیری شود.

نماینده ولی فقیه در فارس اظهار کرد: خانواده در اسلام بنیان بسیار محکمی دارد و همه مردم و مسئولان باید این جایگاه را ارج گذاشته نگذارند دشمن به بنیان خانواده ضربه بزند.

دژکام اذعان کرد: دشمنان اسلام و نظام اسلامی ایران با برخی ارزش‌ها در دامن تفکر دینی مخالفت جدی دارند که یکی از مهمترین آنها مساله خانواده است.

وی اضافه کرد: تمام دستگاه استکباری جهان جنگ با خانواده را شروع کرده تا وضعیت شنیع خود در این زمینه را به دنیای اسلام و جامعه دینی ما سرایت دهند.

امام جمعه شیراز افزود: امروز در کشورهای غربی پس از انقلاب جنسیتی وضعیت شنیعی حاکم شده که در نتیجه مساله جمعیت پیدا کرده و حل این مشکل شاهد پذیرش مهاجران هستند که بیشتر مسلمان هستند.

وی ادامه داد: به دنبال این اتفاق بر اساس پیش‌بینی های انجام شده مسلمانان در آینده اکثریت جمعیت را در چندین کشور اروپایی به خود اختصاص می‌دهند.

اصلاح وضعیت اجتماعی شیراز نیازمند برنامه ریزی و برخورد جدی است

امام جمعه شیراز با اشاره به وجود برخی آسیب‌ها مانند حضور معتادان متجاهر در سطح شهر و خیابان گردان گفت: وضعیت اجتماعی شیراز باید سامان داده شود.

دژکام اظهار کرد: نمی‌توان در شهری که عنوان حرم سوم اهل بیت را دارد این هرزگی ها را ندیده گرفت.

وی تاکید کرد: مجموعه مدیران باید برخورد و اقدام مداومی برای حل این مسائل و آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

آیت الله دژکام گفت: استاندار فارس پیشنهاد تشکیل قرارگاه اجتماعی را برای هماهنگی فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه‌های متولی مطرح کرده که امید است اجرایی شود.

وظایف امت اسلامی در قبال رسول الله

امام جمعه شیراز با اشاره به آیات هشت و ۹ سوره فتح، عنوان کرد: پیامبر اسلام رسول، شاهد بر توحید و اعمال ما، مبشر به بهشت و آینده روشن است و ما در قبال پیامبر خود وظایفی داریم.

دژکام گفت: نخستین وظیفه ما در این زمینه ایمان و باور به حق بودن هر آن چیزی است که پیامبر فرموده و این از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: به فرموده پیامبر اسلام جامعه اسلامی باید برتر باشد و مسلمانان باید برای تحقق آن تلاش کنند.

وی اذعان کرد: این در حالی است که برخی کشورهای مسلمان به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند که دشمن اسلام است.

امام جمعه شیراز در پایان از نیروهای امنیتی و سربازان گمنام سراسر کشور برای کشف و انهدام گروه‌های انفجاری و معاند و تقویت امنیت کشور در روزهای گذشته قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha