۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۳۰
کد خبرنگار: 1261
کد خبر: 83891899
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

حملات راکتی پاکستان به افغانستان ۹ کشته و ۵۰ زخمی  داشت

کابل- ایرنا- وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرده است که در پی حملات راکتی پاکستان به خاک این کشور که ۵۹ غیرنظامی کشته و زخمی شدند، نیروهای هوایی و زمینی به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری جمهور افغانستان، وزارت دفاع ملی این کشور با انتشار اطلاعیه ای گفته است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان آماده مقابله به مثل هستند.

در این اطلاعیه آمده است که در پی حملات راکتی نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان، ۹ غیرنظامی کشته و ۵۰ تن دیگرشان زخمی شده‌اند.

این اطلاعیه می افزاید: در پی ادامه حملات راکتی نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان به ویژه حملات راکتی نظامیان پاکستانی به مناطق مسکونی در "سپین بولدک" ولایت قندهار که منجر به کشته شدن ۹ غیرنظامی شامل یک کودک و زخمی شدن ۵۰ تن دیگر شد، ژنرال "محمد یاسین ضیآ" فرمانده  نیروهای مسلح کشور به تمام نیروهای نظامی کشور به ویژه اردو های ۲۰۵ اتل، ۲۰۱ سلاب و ۲۰۳ تندر دستور داد تا برای پاسخ گویی به اقدام نظامیان پاکستانی آمادگی کامل داشته باشند و نیرو های افغان را در خط فرضی "دیورند" با سلاح های سبک و سنگین بیشتر تجهیز کنند".

وزارت دفاع ملی افغانستان گفته است که همچنین بر اساس دستور فرمانده نیروهای مسلح این کشور، نیروی هوایی و بخش هایی خاص در حالت آماده باش درجه یک قرار گرفته اند و در صورت ادامه حملات راکتی نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان، با مقابله به مثل نظامیان افغان روبرو خواهند شد.

گفتنی است که نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان، روز گذشته بار دیگر پس از حملات راکتی پاکستان به خاک افغانستان در منطقه سپین بولدک ولایت قندهار با یکدیگر درگیر شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha