پیش‌بینی بارش رگباری باران و رعد و برق در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس خروجی آخرین نقشه‌های هواشناسی، از روز سه‌شنبه، فردا رگبار متناوب باران همراه با رعد و برق استان را فرا می‌گیرد.

مهدی صابری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بارندگی، نیمه شمالی و تا حدی مرکز استان را فرا می‌گیرد و تا بعدازظهر روز چهارشنبه ادامه دارد.

وی بیان کرد: اثر مخاطره احتمال آبگرفتگی معابر شهری  و سیلابی شدن مسیل‌ها می‌تواند وجود داشته باشد و لازم است تا شهروندان استان از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: روز گذشته ماکو، شوط و چایپاره شاهد بارشهای پراکنده باران بودند که بیشترین میزان با یک میلی متر در ماکو ثبت شده‌است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای ارومیه در خنک‌ترین ساعات به ۱۲ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرد و شهرستان تکاب با دمای ۱۱.۸ سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین و شهرستان میاندواب با دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر بود.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha