استاندار: ۳۰ درصد تسهیلات کرونا در فارس جذب شده است

شیراز-ایرنا- استاندار فارس گفت: تاکنون ۳۰ درصد از تسهیلات ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده برای حمایت از اصناف آسیب دیده از کرونا در این استان جذب شده است.

عنایت‌الله رحیمی، سه‌شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در شیراز افزود: با توجه به اهمیت موضوع و لزوم حمایت از اصناف آسیب دیده از کرونا، جذب این تسهیلات در استان باید با شتاب و جدیت بیشتری دنبال شود.
وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان فارس، اقدامات خوبی برای کنترل این بیماری صورت گرفت که سبب شد این استان در خردادماه ۹۹ در بحث کنترل این بیماری، بهترین استان کشور معرفی شود اما بعد از رفع برخی محدودیت‌ها و عادی پنداری شرایط از سوی برخی از مردم، روند شیوع صعودی شد لیکن با این وجود فارس همچنان کمترین میزان فوتی ناشی از کرونا را در کشور دارد.
رحیمی بیان کرد: هم‌ اینک نیز با توجه به نظارتی که بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌شود، تلاش بی‌وقفه کادر درمانی و انجام ۲۲۰ هزار آزمایش کرونا که منجر به شناسایی بخشی از افراد مبتلا در این استان شد، شاهد پیشرفت‌های خوبی در زمینه کنترل این بیماری هستیم.
استاندار فارس اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکثر افرادی که در نتیجه ابتلا به بیماری کرونا در استان فوت کرده‌اند افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند و لذا تاکید می‌شود که این افراد بیشتر مراقب باشند.
رحیمی گفت: اعتباری معادل ۷۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان‌های فارس اختصاص داده شده و تا پایان امسال یک هزار تخت به مجموع ظرفیت بیمارستانی این استان افزوده خواهد شد.
وی افزود: همچنین پیگیر پرداخت مطالبات کادر درمانی در استان نیز هستیم.
استاندار فارس، تکمیل احداث بیمارستان‌های جهرم، فسا و رستم را از جمله اولویت‌های کاری دولت در این استان برشمرد و بیان داشت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید بیمارستان‌های در دست احداث در این استان تکمیل شود.
رحیمی، با تاکید بر لزوم ایجاد و کسب آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس، گفت: برای بازگشایی مدارس باید بر اساس برنامه مشخص و روشن عمل کنیم، ضمن اینکه در بحث توسعه آموزش‌های الکترونیکی فعالیت‌های خوبی انجام شده و در حقیقت بیماری کرونا فرصت خوبی را در توسعه الکترونیک فعالیت‌ها ایجاد کرده است.
وی، تامین ماسک و مواد شوینده را از جمله الزامات کاری در بازگشایی مدارس دانست.
استاندار فارس، همچنین از اقدامات ائمه جمعه استان این استان برای جلوگیری از شیوع کرونا قدردانی کرد و افزود: با هماهنگی هفت هزار و ۸۰۰ هیات مذهبی فارس، مناسک ایام محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد.
رحیمی ادامه داد: با همدلی و همکاری همگان در این مدت شاهد شکل‌گیری سرمایه اجتماعی ارزشمندی در استان بودیم و اقتضای فرهنگ ما هم این است که در تنگناها بیشتر به یاد یکدیگر هستیم.

از رفع موانع صادرات حمایت می‌کنیم 

استاندار فارس همچنین امروز (چهاردهم امردادماه ۹۹) در نشست کارگروه توسعه صادرات این استان در شیراز گفت:از هرگونه فعالیتی که منجر به رفع موانع و همچنین سرعت بخشیدن به روند صادرات شود حمایت خواهد شد. 

رحیمی، افزود: با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و  بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی می‌توان به نتایج بهتری در حل مشکلات صادرکنندگان که بخشی ناشی از تحریم‌ها و بخشی نیز ناشی از ناکارآمدی ساختارهاست رسید و در این زمینه رایزنی‌های مختلفی نیز خواهد شد.

استاندار فارس یکی از مباحث مهم اقتصادی کشور را بحث بازگشت ارز حاصل از صادرات دانست.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی امروز کشور متاثر از تحریم‌ها و ویروس کرونا افزود: در چنین شرایط برای عبور از مشکلات و موانع نیازمند تعامل، همدلی و مشارکت همگانی هستیم.
رحیمی ادامه داد: امروز اقتصاد در حالتی جنگی قرار دارد و این شرایطی است که منجر به ایجاد فشارها و تنگناهای اقتصادی و اجرایی شده و عواقب مختلف آن نیز متوجه عموم مردم است.
استاندار فارس، ضمن ابراز امیدواری نسبت به بهبود شرایط اقتصادی اضافه رد: انتظار داریم که شرایط به گونه‌ای پیش رود که هزینه‌های وارد شده به کشور و جامعه، با هدف حفظ و تقویت منافع ملی و مردم به نوعی در بین تمام بخش‌ها تقسیم شود.
رحیمی از بخش خصوصی نیز خواست که موفقیت‌هایی را که دولت طی سال‌های اخیر در حوزه‌های مرتبط با فعالیت آنها رقم زده معرفی کنند.
وی یکی از موفقیت‌های استان را در زمینه صادرات آلومینیوم و کربنات سدیم دانست و بیان کرد: تمام این موفقیت‌ها در سایه همکاری و همدلی به دست آمده و کتمان کردن و نادیده گرفتن آنها نیز ظلم به نظام است، باید در کنار پرداختن به مشکلات و ناکامی‌ها، دستاوردها و موفقیت‌های دولت را نیز اطلاع‌رسانی و منعکس کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha