آغاز روند افزایشی دما در آذربایجان‌غربی از هفته آینده

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: سیر نزولی دما که در هفته جاری به میزان سه تا پنج درجه سانتی‌گراد در استان رخ داد، از هفته آینده تغییر یافته و روند صعودی خواهد گرفت.

مهدی کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای ارومیه در خنک‌ترین ساعات به ۱۵ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرد و شهرستان چالدران با دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین و شهرستان شاهین‌دژ با دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر بود.

وی با اشاره به ادامه روند خنکی هوا تا پایان هفته بیان کرد: بر اساس خروجی آخرین نقشه‌های هواشناسی، بارش‌های رگباری که از روز سه‌شنبه آغاز شده، همچنان روزهای پنجشنبه و جمعه نیز ادامه دارد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی افزود: اثر این مخاطره احتمال آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها می‌تواند وجود داشته باشد و لازم است تا شهروندان استان از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha