کاپ عنوان سومی پیکارهای جهانی کشتی آزاد به ایران اهدا می‌شود

تهران - ایرنا - اتحادیه جهانی کشتی در نامه‌ای به فدراسیون در خصوص اهدا کاپ عنوان سومی پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۱۹ قزاقستان توضیحاتی را ارایه داد.

اوایل اسفند سال ۹۸ سایت اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی از دوپینگ برخی کشتی‌گیران در رقابت‌های جهانی سال ۲۰۱۹ قزاقستان خبر داد. ۲ ورزشکار از ازبکستان و سوریه در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد دوپینگ کرده بودند به همین دلیل «یدالله محبی» که ابتدا در رده هشتم مسابقات قرار گرفته بود، با ۲ پله صعود به رتبه ششم رسید.

قرار گرفتن محبی در رده ششم باعث شد که هم ایران به سهمیه المپیک در این وزن برسد و هم با کسب ۳ امتیاز دیگر، به جای آمریکا در مکان سوم رده‌بندی تیمی نیز قرار بگیرد. همچنین در وزن ۷۴ کیلوگرم مسابقات نیز آزمایش دوپینگ خادجیف از فرانسه مثبت اعلام شده و به جای وی کشتی‌گیر لهستانی سهمیه المپیک را به دست آورد.

مسابقات  کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک روزهای ۲۸ تا ۳۱ شهریور در سالن باریس شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با یک مدال طلای «حسن یزدانی» در وزن ۸۶ کیلوگرم، یک مدال نقره «علیرضا کریمی» در وزن ۹۲ کیلوگرم و ۲ مدال برنز «بهنام احسان‌پور» و «یونس امامی» در وزن‌های ۶۱ و ۷۰ کیلوگرم و تنها با یک امتیاز اختلاف با تیم سوم، با ۹۳ امتیاز به عنوان چهارمی رسیده بود.

به این ترتیب تیم ملی ایران با کسب ۹۶ امتیاز بعد از روسیه ۱۹۰ امتیازی و قزاقستان ۱۰۳ امتیازی به جای آمریکا عنوان سوم را کسب کرد.

برهمین اساس اتحادیه جهانی کشتی در نامه‌ای پاسخ فدراسیون کشتی کشورمان در مورد چگونگی دریافت کاپ سوم تیمی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۹ قزاقستان را داد.

فدراسیون کشتی در نامه‌ای به اتحادیه جهانی کشتی پیگیر چگونگی دریافت کاپ سومی تیم ایران شد که اتحادیه جهانی در پاسخ ضمن اعلام تأیید این موضوع و اصلاح نتایج مسابقات در وبسایت خود از پیگیری این اتحادیه برای انتخاب بهترین گزینه به جهت نحوه اهدای این کاپ به فدراسیون کشتی ایران خبر داد.

تیم ایران در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ و در پیکارهای جهانی کشتی آزاد در جایگاه های نهم و ششم قرار گرفته بود که در سال ۲۰۱۹ توانست کاپ سومی رقابت‌های جهان را از آن خود کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha