۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۵۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 83897684
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بی‌توجهی جوانان کردستانی به کرونا فاجعه‌آفرین خواهد بود

سنندج - ایرنا - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بی اهمیتی قشر جوان در رابطه با خطر شیوع ویروس کرونا و رعایت نکردن موازین بهداشتی، باعث افزایش و گردش ویروس بین این نسل طی هفته‌های آینده و ایجاد موجی دیگر از بیماری در جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، دکتر ابراهیم قادری روزچهارشنبه در گفت و گوی خبری اظهار داشت:طی روزهای اخیر با همراهی مردم و ادامه کنترل توسط مسوولان، شاهد کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در استان کردستان بودیم.

وی با بیان اینکه این همراهی مؤثر مردم در استفاده از ماسک و عدم برگزاری میهمانی‌ها توانست جان تعداد زیادی از عزیزانمان را حفظ کند اضافه کرد: ویروس کرونا هنوز در جامعه در حال گردش است و در افراد جوانتر باعث ایجاد بیماری با علایم‌ کمتر می‌شود که احتمال تشخیص دادن آن کمتر است لذا فرد خود را بیمار نمی‌داند و این مساله موجب افزایش شیوع ویروس در نسل جوان طی هفته‌های آینده و ایجاد موجی دیگر از بیماری در جامعه خواهد شد.

قادری تاکید کرد: مردم به ویژه جوانان عزیز با استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی، عدم شرکت در دورهمی‌ها و مهمانی‌ها، گردش ویروس را مختل کنند تا جان خود و دیگران به خطر نیفتد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تاکنون ۱۱ هزار و ۲۹۹ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

آرزو فلاحی با اشاره به آخرین وضعیت شمار مبتلایان به کرونا در استان اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تاکنون ۱۱ هزار و ۲۹۹ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه  بیشترین مبتلایان در حال حاضر مربوط به شهرستان سنندج است، افزود: شهرستان دهگلان کمترین تعداد ابتلا به کرونا را در حال حاضر دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: اکنون ۴۳ بیمار مبتلا به کرونا در استان در بخش ویژه بستری هستند.

دکتر فلاحی با اشاره به اهمیت قرنطینه خانگی در خصوص پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تصریح کرد: در حال حاضر ۱۹۴ هزار و ۵۷۹ نفر از لحاظ بیماری کرونا در استان قرنطینه خانگی هستند.

مسوولان علوم پزشکی کردستان هشدار داده اند که اگر مردم نسبت به  اصول بهداشتی و رعایت فاصله فیزیکی بی توجه باشند با موج دیگری از بیماری مواجه خواهیم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha