اعضای شورای شهر مشهد به خبرنگاران ایرنا تبریک گفتند

مشهد- ایرنا- احمد نوروزی رییس کمیسیون اقتصادی و محمدحسین ودیعی عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد روز پنجشنبه با حضور در ایرنای مشهد و گفتگو با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی در خراسان رضوی "روز خبرنگار" را تبریک گفته و گرامی داشتند.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد در جریان این بازدید فعالیت خبرنگاران را امری طاقت‌فرسا توصیف و بیان کرد: تلاش خبرنگاران و نقش مهم این قشر فرهیخته و متعهد در تنویر افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست.
محمدحسین ودیعی افزود: خبرنگاران تنها افراد حاضر در خط مقدم همه وقایع و رویدادهای جامعه برای اطلاع‌رسانی بهنگام و روشنگری موثر به عموم مردم هستند. 

وی ادامه داد در حالی که بطور معمول غالب افراد جامعه در هنگامه سختیهای عمومی تنها در پی بیرون کشیدن گلیم شخص خود از آب می‌باشند، در چنین شرایطی خبرنگاران کسانی هستند که همچون ناجی به کمک جامعه و حل مشکلات آن آمده و افراد در حال غرق شدن را نجات می‌دهند. 
عضو شورای شهر مشهد گفت: همچنین خبرنگاران نه تنها در قالبهای خبری و گزارشهای مکتوب، صوتی و تصویری رخدادها و وقایع گوناگون را در وجدان جمعی جامعه ماندگار می‌کنند بلکه به عنوان حلقه وصل میان مردم و مسوولان عمل کرده تا مشکلات آحاد اجتماع را به گوش تصمیم‌گیران برسانند.
ودیعی همچنین اظهارداشت: شورای شهر مشهد به عنوان خانه شهروندان برای ارائه خدمت به مردم و حتی دیگر نهادهای خدمات اجتماعی آماده هرگونه همکاری با اصحاب رسانه در این مسیر است.
رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکتهای شورای اسلامی شهر مشهد نیز در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی در خراسان رضوی گفت: رسانه‌ها چشم بیدار و گوش شنوای جامعه و مردم هستند.
احمد نوروزی افزود: خبرنگاران نقش موثری در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رساندن صدای مردم به گوش مدیران و مسوولان دارند.
وی نقد سازنده از سوی اصحاب رسانه را منجر به توسعه و پیشرفت جامعه توصیف و بیان کرد: اصحاب رسانه در کنار نقد سازنده همچنین می‌توانند با انعکاس عملکرد دستگاههای اجرایی منجر به افزایش امید و نشاط در سطح جامعه شوند.
هفدهم مرداد ۱۳۷۷ "محمود صارمی" خبرنگار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزارشریف افغانستان به دست تروریستهای جاهل به شهادت رسید. 

شورای فرهنگ عمومی جمهوری اسلامی ایران همین روز را با نام "روز خبرنگار" در تقویم رسمی کشور ثبت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha