به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران «علی پیوسته» روز یکشنبه اظهارداشت: ۸۲ دستگاه از این پلها در پاسخ به پیامهای سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ و به صورت اضطراری رفع خطر و تعمیر شد.
وی بیشترین آسیبهای وارد شده به پلهای سطح شهر تهران را تخریب درزهای انبساط، آسیبدیدگی ایزولاسیون و روکش آسفالت و نیز مشکلات ناشی از زهکش و سیستم جمعآوری آبهای سطحی عنوان کرد.
«پیوسته» افزود: تعمیر تخصصی پلها در طول یکسال گذشته شامل ۳۰۰ متر طول تعویض درز انبساط، ۵۰ متر طول تعویض هندریل، ۲۵۰ متر طول تعویض لولههای جمعآوری آبهای سطحی و پخش ۲۰۰ مترمربع ملات ترمیمی در نقاط فرسودگی بتن بوده است.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران بیان کرد: ایرادهای اساسی و موارد مورد نیاز برای انجام تعمیر تخصصی پلها از طریق بازدیدهای مستمر کارشناسان مجری نگهداشت و مقاومسازی و نیز اعلام شهروندان از طریق سامانههای ۱۳۷ و ۱۸۸۸ شهرداری احصا میشود.
به گفته وی مرمت و انجام تعمیر پیشگیرانه پلها باعث افزایش طول عمر سازه، کاهش تصاعدی هزینههای نگهداری، رفع خطر و در نهایت رضایت شهروندان میشود.
شهر تهران دارای ۷۵۳ دستگاه پل سوارهرو است؛ پل چوبی، پل حافظ، پل رومی، پل ستارخان، پل سیدخندان، پل صدر، پل کریمخان زند و پل مدیریت از معروفترین پلهای سوارهرو پایتخت به شمار میرود.
نظر شما