۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۲۶
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 83902889
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جمعی از کارکنان طرح تحول سلامت خوزستان خواستار تبدیل وضعیت خود شدند

اهواز - ایرنا - حدود ۱۲۰ نفر از کارکنان طرح تحول سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خوزستان روز دوشنبه با تجمع در مقابل ساختمان استانداری در اهواز، خواستار تبدیل وضعیت خود شدند.

نماینده تجمع کنندگان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: هدف اصلی تجمع تبدیل وضعیت از حالت شرکتی(پیمانکاری) و ایجاد ثبات و امنیت شغلی است چون پس از ۶ سال همچنان با حقوق ناچیز به صورت شرکتی فعالیت می‌کنیم.

وی که خواست نامش فاش نشود افزود: البته حقوق ها نیز گاهی با بی‌نظمی پرداخت می‌شود و از پارسال، سه ماه اول سال، پایش (پرداخت ۲۰ درصد از حقوق هر سه ماه یک بار بر اساس عملکرد) به ما پرداخت نشد و پیمانکار تغییر کرد.

این نیروی طرح تحول مضمون یکی از پلاکاردها در تجمع را اینگونه بیان کرد: نیروی شرکتی بهداشت یعنی سنگر ساز بی سنگر و در اوج همه گیری کرونا، بدون امنیت شغلی و پشتیبانی سلامت خود را فدا کردیم و تبدیل وضعیت خواسته به حق ماست.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرده که برای پیگیری خواسته نیروهای طرح تحول سلامت با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکاتبه کرده است.

این تجمع کننده افزود: هم اکنون حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر نیروی طرح تحول سلامت در خوزستان مشغول فعالیت هستند.

به گفته این نیروی معترض طرح تحول سلامت، ۲ نفر به نمایندگی از تجمع کنندگان برای گفت و گو و طرح مسایل به استانداری هدایت شدند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این باره توضیح داد: طرح تحول سلامت طرح ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه اجرا شد.

دکتر غلامرضا ساری زاده بیان کرد: این طرح در سال ۹۴ به استان ها ابلاغ شد و بر مبنای آن برخی نیروها جذب شدند و هر ساله وزارتخانه یک نسخه جدید را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده و برخی تغییرات در ترکیب این طرح می‌دهد.

وی افزود: بر اساس میزان دستیابی این طرح به آن اهداف تغییراتی در ساختار نیروها ایجاد می‌شود که به چه شکل عمل کنند و ترکیب نیروهای فنی و تخصصی و پشتیبانی بر اساس دستیابی به اهداف ممکن است تغییر کند.

ساری زاده ادامه داد: هر ساله از طریق سیستم‌های نظارتی کلیه عملکرد دستگاه‌های دولتی پایش می‌شود که بخشی از آن در خصوص چگونگی اجرای دستورالعمل‌ها است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بر اساس مصوبات طرح تحول سلامت، مشخص شده چه تعداد نیرو با چه تخصص و رشته ای جذب کنیم یعنی نوع استخدام آنها در طرح نهادینه شده و همگی قراردادی یکساله یا فصلی  هستند و  از همان ابتدای به کارگیری برای آنها توضیح داده شده است.

وی بیان کرد: اعتبارات در طرح سلامت مشخص شده و از آنجا که این طرح ممکن است پس از چند سال به اتمام برسد  پیگیری برای استخدام آنها معنی نمی‌دهد و حتی بعدها نیز حضور آنها در مجموعه شاید کاربردی نداشته باشد چون کار آنها خاص است.
ساری زاده گفت: نماینده تجمع کنندگان با چند تن از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره مشکلات این افراد گفت و گو کرده است.

این تجمع از صبح تا حوالی ظهر ادامه داشت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha