۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۷:۲۹
کد خبر: 83902903
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۳۰۰ مشترک در حاجی‌آباد از گاز طبیعی استفاده می‌کنند

بندرعباس- ایرنا- رییس اداره گاز شهرستان حاجی‌آباد گفت: هم ‌اکنون هفت هزار و ۳۰۰ مشترک از نعمت گاز طبیعی برخوردارند که از این تعداد ۱۵۰۰ مشترک در روستاها هستند.

علی دهیادگاری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در مرکزشهر حاجی‌آباد نیز تاکنون پنج هزار و ۸۰۰ مشترک از گازطبیعی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: عملیات گازرسانی به شهر حاجی‌آباد از سال ۸۶ به عنوان نخستین شهر سبز در استان هرمزگان آغاز شد و هم‌اکنون این شهر به طورکامل گازرسانی شده است.

رییس اداره گاز حاجی‌آباد بیان داشت: تا پایان امسال عملیات گازرسانی به شهرهای فارغان، احمدی و ۹۴ روستای تابعه در شهرستان حاجی‌آباد آغاز می‌شود که با تحقق این برنامه، ۹۳۹ خانوار شهری و یک‌هزار و ۱۷۰ خانوار روستایی زیرپوشش گازخانگی قرار خواهند گرفت.

دهیادگاری اضافه کرد: درحال حاضر ۱۸ روستا نیز از روستاهای بخش مرکزی حاجی‌آباد به طور کامل گازرسانی شده‌اند.

وی از «هاشم‌آباد، طارم، گنج، تزرج، برغنی، معدونیه، نجات‌آباد، باغات، طاشکوییه، محمدآباد، حسین آباد، مهرآوران، باینوج، دهستان بالا و پایین، دشتوییه و برآفتاب» به عنوان روستاهای برخوردار از گاز طبیعی نام برد.

به گفته رییس اداره گاز حاجی‌آباد، ۲۱ مدرسه در شهرستان حاجی‌آباد نیز از گاز طبیعی استفاده می‌کنند که سه مدرسه متعلق به روستای باغات است.

دهیادگاری گفت: هم‌چنین ۴۱ نانوایی در این شهرستان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

این مسوول در بخش صنایع به گازکشی ۴ جایگاه سی ان جی و ۲ تلمبه خانه نفت اشاره کرد و ابرازداشت: در بخش کشاورزی نیز گلخانه علی‌آباد به طور کامل گازکشی شده است.

رییس اداره گاز حاجی‌آباد افزود: پنج مرغداری درمنطقه باغات و طاشکوییه نیز از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

دهیادگاری اضافه کرد: زندان حاجی‌آباد و بیمارستان حضرت زهرا(س) در شهرستان حاجی‌آباد نیز دارای گازطبیعی هستند.

وی از طرح‌های در دست اقدام و در مرحله تعیین پیمانکار به سه روستا و شهرک در بخش مرکزی اشاره کرد و افزود: صنایع کهگم شامل مرغداری و کارخانه آسفالت و مجتمع گلخانه‌ای سه‌راه شهدادی و سرچاهان نیز درحال تعیین پیمانکار برای آغاز عملیات گازکشی هستند.

گازکشی به شهرستان حاجی‌آباد از سال ۸۶ آغاز شده و در مجموع هفت هزار و ۳۰۰ مشترک در این شهرستان از نعمت گازطبیعی برخوردار هستند.

رییس برنامه‌ریزی شرکت گاز هرمزگان تیرماه امسال در خصوص گازکشی به شهرهای فارغان و احمدی در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: هزینه سرمایه‌گذاری شرکت ملی گاز برای گازرسانی به فارغان و احمدی حاجی‌آباد بیش از ۱۸میلیون دلار است.

به گفته سعید داوری‌پور، با وجود شرایط خاص اقتصادی کشور در سال ۹۹ افزون بر چهارهزارمیلیارد ریال اعتبار برای گازرسانی به مناطق مختلف استان مصوب شده که این اعتبارات نسبت به سال گذشته افزون بر ۱۲۰درصد رشد داشته است.

وی افزود: به‌رغم محدودیت‌های موجود و به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر گازرسانی و هزینه بالای آن در شهرهای فارغان و احمدی، موافقت لازم برای اجرای طرح گازرسانی به این بخش از شهرستان حاجی‌آباد انجام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha